Παρασκευή 28 Σεπτεμβρίου 2018

ΤΙ ΜΑΘΑΜΕ ΣΤΗΝ 1Η ΕΝΟΤΗΤΑ


ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ

(ΕΝΟΤΗΤΑ 1 ΤΑΞΙΔΙΑ - ΤΟΠΟΙ – ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕΣΑ)

ΟΝΟΜΑ: ........................................................................ΗΜΕΡ. .............................

ΘΥΜΗΘΗΚΑΜΕ ΤΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ ΤΩΝ ΡΗΜΑΤΩΝ

1. Διαβάζω το κείμενο, υπογραμμίζω τα ρήματα τα γράφω στον πίνακα και δίπλα γράφω τον χρόνο που βρίσκονται:


Όλο το χρόνο το σχολείο μου οργάνωνε την εκδρομή στο βουνό. Έφτασε επιτέλους η μέρα της αναχώρησης. Είχα ετοιμάσει τα πράγματα μου από το βράδυ. Το πρωί έβαλα τα τελευταία πράγματα μου στο σάκο και κάθισα στο παράθυρο κοιτάζοντας πότε θα φανεί το λεωφορείο. Το κρύο θα είναι τσουχτερό γι’ αυτό φρόντισα να πάρω μαζί μου χοντρά ρούχα. Η βαλίτσα μου και ο σάκος μου ήταν τόσο βαριά που δυσκολευόμουν να τα κουβαλήσω μόνος μου.



Ρήμα
Χρόνος
Ρήμα
Χρόνος



























2. Υπογραμμίζω τα ρήματα και γράφω στην παρένθεση το χρόνο  στον οποίο βρίσκονται:

Θα έχω γράψει  μέχρι να έρθεις. (................................... - ....................................)

Το πρωί ζαλίστηκα από την πείνα. (.....................................................)

Είχα γράψει την άσκησή  μου για να δω τον αγώνα (...........................- .........................)

Τα παιδιά χρειάζονται αγάπη.  (....................................................)

Έπαιζα όλο το απόγευμα. (........................................................)

Θα γράψω γρήγορα και μετά  θα παίζω. (...........................- ......................................)

Έχω κερδίσει πολλά από το διάβασμα. (......................................................)

3. Συμπληρώνω τα κενά των παρακάτω προτάσεων με τους κατάλληλους τύπους των ρημάτων των παρενθέσεων:

• Πες του να (ντύνομαι) ....................... ζεστά, για να μην (κρυώνω) ........................

• Παλαιότερα, οι κάτοικοι των ορεινών χωριών (αναγκάζομαι) ............................. να (ξενιτεύομαι) ............................... .

• (Δένω) .......................... τα κορδόνια σου, για να μη (σκοντάφτω) ..........................

και (πέφτω) .......................... .

• Εσείς (γράφομαι) ........................ στο σχολείο; Εγώ (γράφομαι) .................... χτες.

• Δεν ξέρει κανείς πώς να σου (συμπεριφέρομαι) .......................................... !

• (Ταράζομαι) .......................... μ' αυτά που (ακούω) .......................... απ' το ραδιόφω­νο χτες το βράδυ και το (κλείνω) .......................... .

• (Κλαίω) ................... παιδί μου, αν πρόκειται να (νιώθω) ...................... καλύτερα.

• Τα αγαθά (κερδίζομαι) ............................... με κόπο.

• Δεν το (μαθαίνω) ........................... ; Ο Γιάννης κι η Σοφία (παντρεύομαι)

.......................... προχτές!

ΘΥΜΗΘΗΚΑΜΕ ΤΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΞΟΥΜΕ ΤΟ ΧΡΟΝΟ

4. Στο παρακάτω κείμενο βρίσκω τις φράσεις που δηλώνουν χρόνο και τις τοποθετώ στην κατάλληλη θέση:

Χθες γύρισα από στο νησί όπου πέρασα και φέτος τις  διακοπές μου. Ήταν υπέροχα. Ξυπνούσα νωρίς και πήγαινα στην παραλία. Από το πρωί ως το μεσημέρι κολυμπούσα. Μετά καθόμουν και έκανα ηλιοθεραπεία ως το απόγευμα. Όταν άρχιζε να νυχτώνει, γύριζα στο σπίτι. Το βράδυ έβγαινα βόλτα στην παραλία. Μόλις  ξάπλωνα, έκανα σχέδια για την επόμενη μέρα.

ΕΠΙΡΡΉΜΑΤΑ: ...........................................................................................................

ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ: .............................................................................................................

......................................................................................................................................

ΧΡΟΝΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ: ..........................................................................................

......................................................................................................................................

5. Να ξαναγράψεις τις παρακάτω προτάσεις, ώστε η μία από τις δύο να μετατραπεί σε χρονική πρόταση. Κάνε όσες αλλαγές κρίνεις εσύ απαραίτητες και μην ξεχάσεις να προσθέσεις κόμμα(,) όπου απαιτείται.

Ήρθα στο σχολείο. Ο Νίκος ήταν ήδη εδώ.

......................................................................................................................................

Μου ζήτησε συγνώμη.  Της εξήγησα τι έγινε.

......................................................................................................................................

Θα έρθω στο  σπίτι σου.  Τελειώσω τη δουλειά που έχω.

........................................................................................................................................

6. Γράφω τα ρήματα διαβάζετε και δυσκολεύεται στο γ ενικό  πρόσωπο σε όλους τους χρόνους:

ΧΡΟΝΟΙ
ΡΗΜΑ
ΡΗΜΑ
ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ
διαβάζετε
δυσκολεύεται
ΠΑΡΑΤΑΤΙΚΟΣ


ΑΟΡΙΣΤΟΣ


ΣΤΙΓΜ. ΜΕΛΛΟΝΤΑΣ


ΕΞΑΚ. ΜΕΛΛΟΝΤΑΣ


ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟΣ


ΥΠΕΡΣΥΝΤΕΛΙΚΟΣ


ΣΥΝΤ. ΜΕΛΛΟΝΤΑΣ





ΘΥΜΗΘΗΚΑΜΕ ΤΑ ΕΠΙΘΕΤΑ (ΠΑΡΑΓΩΓΗ ) ΣΕ  -ΙΚΟΣ

6.Σχηματίζω το επίθετο που παράγεται από την λέξη στην παρένθεση και συμπλήρωσε την πρόταση.

(Κυριακή) Θυμάμαι ακόμα τις ......................................... βόλτες με τον πατέρα μου.

(μεταφορά) Το πιο γρήγορο ............................... μέσο είναι το αεροπλάνο.

(αδερφός ) Ο Νίκος είναι .............................  μου φίλος.

(Αγγλία) Το ....................................... ποδόσφαιρο είναι το καλύτερο.

(ορειβασία) Ο ....................................... σύλλογος οργάνωσε εκδρομή στο Σέλι.

(ναύτης) Στα πλαίσια της .............................. εβδομάδας ήρθε το Θωρηκτό Αβέρωφ στη Θεσσαλονίκη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου