ΟΝΟΜΑ:
...................................................... ΗΜΕΡ.
............................................
ΑΣΚΗΣΕΙΣ
1.
Ακούω και γράφω:
........................................................................................................................................
........................................................................................................................................
........................................................................................................................................
........................................................................................................................................
........................................................................................................................................
........................................................................................................................................
........................................................................................................................................
2.
Μετατρέπω τις ρηματικές φράσεις σε ονοματικές και
αντίστροφα:
ΡΗΜΑΤΙΚΗ ΦΡΑΣΗ
|
ΟΝΟΜΑΤΙΚΗ ΦΡΑΣΗ
|
Καλλιεργούμε
βιολογικά προϊόντα.
|
..................................................................
|
Επιστρέφουμε
τα βιβλία στη βιβλιοθήκη.
|
...............................................................
|
...............................................................
|
Γνωστοποίηση των κανόνων λειτουργίας της βιβλιοθήκης.
|
...............................................................
|
Το
γκρέμισμα του κτιρίου από το Δήμο
|
3. Βρίσκω στις προτάσεις το ρήμα, το
υποκείμενο, το αντικείμενο ή το
κατηγορούμενο και το σημειώνω μέσα στις παρενθέσεις.
Ο
μπαμπάς κλάδεψε τα δέντρα και η μαμά
μαγείρεψε το φαγητό.
(........) (.....) (........) (........) (........) (.....)
Ο
Βασίλης διορίστηκε κλητήρας.
(........) (.....) (........)
Οι
μαθητές και οι μαθήτριες πήγαν
βόλτα.
(........) (.....) (.......) (.......)
Ο
Πέτρος είναι ξανθός
και γαλανομάτης.
(........) (.....) (......) (........)
4.
Σχηματίζω σύνθετές λέξεις:
Λέξεις
|
Σύνθετες
|
Λέξεις
|
Σύνθετες
|
υπό + έργο
|
εν + πιστός
|
||
εν + χειρίζομαι
|
εν + αλλαγή
|
||
εν + πείρα
|
εν+ φυτεύω
|
||
επί + γραφή
|
υπό + λογίζω
|
5.
Συμπληρώνω τις προτάσεις με το επίθετο πολύς,
πολλή, πολύ και το επίρρημα πολύ:
Σήμερα είχαμε .......................
μαθήματα. Έτσι χθες διάβαζα ................. ώρα για να μάθω όλα τα μαθήματα.
................... αργά το βράδυ έριξε ............... δυνατή βροχή. Το
αποτέλεσμα ήταν να πλημμυρίσουν ..................... υπόγεια της πόλης μας και οι άνθρωποι να είναι
............... απελπισμένοι.
.................. άνθρωποι έτρεχαν να γλιτώσουν από την καταιγίδα. .............. καιρό είχε οι άνθρωποι να δουν
να πέφτει τόση .................. βροχή.
Το πρωί ένας ..................... λαμπερός ήλιος υπήρχε στον ουρανό.
Ξύπνησα
........................... πρωί. Σηκώθηκα με .....................
όρεξη και ................... ξεκούραστη μετά τις ............................
ώρες που κοιμήθηκα τη νύχτα. Ήπια
.............. γάλα με ....................ζάχαρη και έφαγα
...................... φρυγανιές.
6. Σχηματίζω σύνθετες λέξεις
Λέξεις
|
Σύνθετες
|
Λέξεις
|
Σύνθετες
|
συν + λαμβάνω
|
συν + μόρφωση
|
||
συν+ μαθητής
|
συν + φορά
|
||
συν + βαδίζω
|
συν + λαμβάνω
|
||
συν+ λογισμός
|
συν+ ζυγός
|
||
συν+ κάτοικος
|
συν+ άρχοντας
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου