Παρασκευή 27 Νοεμβρίου 2020

Τι μάθαμε στην 7η ενότητα

ΘΥΜΗΘΗΚΑΜΕ ΤΙΣ ΜΕΤΟΧΕΣ (ΠΑΘΗΤΙΚΕΣ ΜΕΤΟΧΕΣ ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟΥ  - ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΕΣ ΕΝΕΣΤΩΤΑ)

 
1. Γράφω τις μετοχές που προκύπτουν από τα ρήματα:

Ρήμα

Ενεργητική μετοχή

Παθητική μετοχή

δροσίζω

 

 

γράφω

 

 

βάφω

 

 

προσκαλώ

 

 

καταλαμβάνω

 

 

πουλώ

 

 

ζωγραφίζω

 

 

σταματώ

 

 

ανοίγω

 

 

διορθώνω

 

 

κόβω

 

 

χρεώνω

 

 

 

ΘΥΜΗΘΗΚΑΜΕ ΤΟΝ ΑΟΡΙΣΤΟ ΤΩΝ ΡΗΜΑΤΩΝ

 
2. Γράφω τα ρήματα στον αόριστο:

Ενεστώτας

Αόριστος

Ενεστώτας

Αόριστος

Καθαρίζω

 

Βιδώνω

 

Ζυγίζω

 

Οργώνω

 

Βουρτσίζω

 

Τσαλακώνω

 

Τηγανίζω

 

Διορθώνω

 

Δακρύζω

 

Τρυγώ

 

Δανείζω

 

Τηλεγραφώ

 

Αλατίζω

 

Βαδίζω

 

Βαφτίζω

 

Φορώ

 

Τσιμπώ

 

Τραυματίζω

 

Τιμωρώ

 

Απαντώ

 

 

ΘΥΜΗΘΗΚΑΜΕ ΤΙΣ ΟΝΑΜΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΦΡΑΣΕΙΣ

 
3. Μετατρέπω τις ρηματικές φράσεις σε ονοματικές και αντίστροφα:

ΡΗΜΑΤΙΚΕΣ

ΟΝΟΜΑΤΙΚΕΣ

Σαπουνίζω τα χέρια.

 

Κηρύχτηκε νέος πόλεμος

 

Αναστηλώθηκε ο ναός.

 

 

Παράταση του χειμωνιάτικου καιρού.

 

Η καταστροφή των δρόμων

 

Εγκαίνια του νέου σχολείου

ΘΥΜΗΘΗΚΑΜΕ ΤΙΣ ΑΠΛΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΑΥΞΗΜΕΝΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

 

4. Κάνω τις απλές προτάσεις επαυξημένες χρησιμοποιώντας τουλάχιστον δυο προσδιορισμούς.

Το πανηγύρι δεν έγινε.        ...........................................................................................
........................................................................................................................................
Ο παππούς  είναι λυπημένος.     .................................................................................... .......................................................................................................................................
 Ο βοσκός έπαιζε φλογέρα.      ...................................................................................... .......................................................................................................................................
 

ΘΥΜΗΘΗΚΑΜΕ  ΤΑ ΕΠΙΘΕΤΑ  ΚΑΙ ΤΗ ΧΡΉΣΗ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΛΟΓΟ. ΘΥΜΗΘΗΚΑΜΕ ΤΑ ΕΠΙΘΕΤΑ ΣΕ –ΗΣ

 

5. Συμπληρώνω τις προτάσεις με το επίθετο στο σωστό γένος αριθμό και πτώση:

(πολυτελής) Ο Βασίλης αγόρασε ένα ............................................ αυτοκίνητο.
(διαρκής)    Οι ............................... παρεξηγήσεις της παράστασης  προσφέρουν άφθονο  γέλιο στους θεατές.
(διεθνής)   Οι ............................. ποδοσφαιριστές είναι έτοιμοι για τον ...................... αγώνα.
6. Συμπληρώνω τις προτάσεις με όσα περισσότερα επίθετα ταιριάζουν :
Ο μαθητής μπορεί να είναι:…………………………............………………………
­­­­­­­­­­­­­.................................................................................................................................
Η ακρογιαλιά μπορεί να είναι: :………………………………………………............
­­­­­­­­­­­­­­­..................................................................................................................................
Το  σχολείο μπορεί να είναι:………………………………………………............
­­­­­­­­­­­­­­­..................................................................................................................................
 

ΘΥΜΗΘΗΚΑΜΕ ΤΙΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

 
7. Γράφω δίπλα στη κυριολεξία μια μεταφορά με τη λέξη που είναι υπογραμμισμένη.

Κυριολεξία

Μεταφορά

Χρυσή καδένα.

 

Σκοτώθηκε σε δυστύχημα.

 

Βαριά πέτρα.

 

Γλυκά σταφύλια.

 

Σιδερένια κάγκελα.

 

Άναψα  φωτιά.

 

Τρώει το φαγητό του.

 

Άνοιξα την πόρτα.

 

Η μαμά έκοψε το ψωμί.

 

Η πίτα ήταν ζεστή.

 

 

8. Στο τετράδιο του Γραπτού λόγου γράφουμε μια μικρή ιστορία χρησιμοποιώντας κάποιες από τις μεταφορές της εργασίας 7

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου