Τρίτη 28 Ιανουαρίου 2025

ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ (6ΗΣ ΚΑΙ 7ΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ)

 

ΟΝΟΜΑ: ...................................................... ΗΜΕΡ. ............................................

ΑΣΚΗΣΕΙΣ

1. Ακούω και γράφω:

........................................................................................................................................
........................................................................................................................................
........................................................................................................................................
........................................................................................................................................
........................................................................................................................................
........................................................................................................................................
2. Βρίσκω στις προτάσεις το ρήμα, το υποκείμενο, το αντικείμενο  ή το
κατηγορούμενο και το σημειώνω μέσα στις παρενθέσεις.
Ο  Βασίλης     έπαιξε   κυνηγητό      και   η Ευτέρπη    ζωγράφισε  έναν λύκο.
     (........)        (.....)        (........)                    (........)        (  ........)          (.....)       
Ο Γιώργος       είναι       αθλητής.
     (........)        (.....)        (........)            
Οι μαθητές   και   οι μαθήτριες    πήγαν        εκδρομή    στο μουσείο .
     (........)                    (.....)           (.......)          (.......)        (.......)  
Η Μαρία      είναι    ζωγράφος    και ζωγραφίζει     τοπία.
    (........)       (.....)      (......)               (........)           (........) 
Ο  Νίκος     είναι    άρρωστος    και δεν     ήρθε      στο σχολείο
  (........)       (.....)      (......)                         (........)           (........) 

3. Μετατρέπω τον ευθύ λόγο σε πλάγιο και αντίστροφα:

Ευθύς λόγος

Πλάγιος λόγος

..................................................................
..................................................................
..................................................................
..................................................................
.................................................................. .................................................................. ..................................................................

Η μαμά τους είπε να ζεστάνουν το φαγητό και να φάνε  και τα παιδιά είπαν ότι θα φάνε αργότερα γιατί τώρα δεν πεινάνε.

- Αχ, το πόδι μου, φώναξε ο Πέτρος.

- Τι έπαθες  Πέτρο;  ρώτησε ο γυμναστής.

- Γλίστρησα και χτύπησα τον αστράγαλο μου, απάντησε.

 

..................................................................
..................................................................
..................................................................
..................................................................
..................................................................
..................................................................
..................................................................
 

 

4. Στις  παρακάτω προτάσεις υπογραμμίζω τις δευτερεύουσες προτάσεις και γράφω το είδος τους:

Πριν ξυπνήσει η Μαρία, ο Πέτρος είχε φύγει.            (................................................)

Άναψαν τα φώτα, γιατί νύχτωσε.                                (................................................)
Διάβασα, όταν κοιμόσουν.                                          (................................................)
Ξύπνησα νωρίς να κάνω επανάληψη.                         (................................................)
Θα διαβάσω πολύ,  ώστε να γράψω τέλεια.                (................................................)
Γιατί έπαιξα πολύ, κουράστηκα.                                 (................................................)
Αγόρασα πολλά παιχνίδια, που έδωσα και στην αδερφή μου (..................................)
Αγόρασα δώρα για να τα δώσω στους φίλους μου.    (................................................)

5. Να υπογραμμίζω τα άρθρα και να κυκλώνω  τις προσωπικές αντωνυμίες:

Δεν του αρέσει να τον παινεύουν και να τον χαϊδεύουν.
Η φωνή της Μαρίας ήταν δυνατή από την υπερένταση της.
Τα δώρα που πήρε τα Χριστούγεννα  της φτάνουν και της περισσεύουν.
Αγαπούσε το διάβασμα και το γράψιμο και οι φίλοι του τον θεωρούσαν σοφό.
Θα ήθελα να σας γνωρίσω καλύτερα.
Πήρε την τσάντα της από την καρέκλα, την έβαλε στην πλάτη  και έφυγε.

6.  Υπογραμμίζω τα ρήματα των προτάσεων και τα γράφω στο αόριστο στις εγκλίσεις του πίνακα  ( οριστική και υποτακτική στο  2ο  ενικό πρόσωπο -  και προστακτική και στα δυο πρόσωπα)

Ο παππούς διασκεδάζει με τα δημοτικά τραγούδια.  Μου μαθαίνει   τους δημοτικούς χορούς . Θα γλεντήσουμε το καλοκαίρι στο πανηγύρι του χωριού.  Θα παίζει κλαρίνο ένας φίλος του παππού μου.

ΑΟΡΙΣΤΟΣ

οριστική

υποτακτική

προστακτική αορίστου

 

 

-

 

 

-

 

 

-

 

 

-

 

 

-

 

ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου