Πέμπτη 2 Οκτωβρίου 2025

ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ (1Η ΕΝΟΤΗΤΑ ΡΗΜΑΤΑ)

 


(ΑΡΧΗ 1ΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑ ΤΑΞΙΔΙΑ ΤΟΠΟΙ ΜΕΣΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΡΗΜΑΤΑ )

ΟΝΟΜΑ: ............................................................... ΗΜΕΡ. …………..

ΑΣΚΗΣΕΙΣ

Ποιες λέξεις είναι τα ρήματα;

1. Υπογραμμίζω τα ρήματα στις παρακάτω λέξεις

γράψε, κυνήγι, γρήγορα,  παίζοντας,  κάτω,  δάσκαλος, κυνηγημένος,  παιδί,  γάτα,  διαβάζουμε,  χαίρομαι, κοιμάμαι,  είδα, όταν,  ήμουν,  ποτήρι,  ακίνητος, διορίστηκα

 

Ποιους χρόνους έχουν τα ρήματα ;

2. Υπογραμμίζω τα ρήματα και γράφω στην παρένθεση σε ποιο χρόνο είναι τα ρήματα.

Είχαμε πάει να  μαζέψουμε κοχύλι στη θάλασσα. (……………… - ………..……..)

Άκουσα μια δυνατή φωνή και πετάγομαι πάνω.   (……………… - ………..……..)

Οι δρόμοι έχουν καθαριστεί από τους καθαριστές του δήμου. (…………………….)

Δεν μπόρεσα να κοιμηθώ όλο το βράδυ, γιατί γάβγιζε ένας σκύλος όλο το βράδυ. (………………………… - ……………………….. - ………………………..)

Ο πατέρας θα ψήσει σουβλάκια. (……………………………………)

Όταν άνοιξα τα μάτια μου είδα το μπαμπά να γράφει ένα γράμμα.

(……………………….. - ………………….. - …………………… )

Στο τέλος του μήνα θα έχουμε τελειώσει την 1η ενότητα της Γλώσσας (…………….)

Τις πρώτες μέρες θα διαβάζω πολύ στο σχολείο. (…………………….)

 

Ποιες είναι οι εγκλίσεις των ρημάτων;

Πότε χρησιμοποιούμε την κάθε έγκλιση;

3. Υπογραμμίζω τα ρήματα και γράφω σε ποια έγκλιση είναι.

Ο μπαμπά θα πάει ταξίδι στην Αίγυπτο (…………………………….)

Παιδιά, να διαβάσετε και μετά να παίξετε. ( ………………….. - …………………)

Γράψτε γρήγορα τα μαθήματά σας. (…………………………..)

Γράψαμε ένα τραγούδι για την γιορτή του σχολείου. (…………………………..)

Διάβαζε τα μαθήματά σου και μετά να πάς βόλτα. (……………….. - ………………)

Θα έχουμε πάει στην Αθήνα πριν το τέλος του μήνα . (…………………………..)

 

4. Γράφω την πρόταση στις υπόλοιπες εγκλίσεις του ενεστώτα και του αορίστου.

Διαβάζω τα μαθήματα και γράφω τις ασκήσεις. (οριστική ενεστώτα)

…………………………………………………………………….(………………..)

…………………………………………………………………….(………………..)

…………………………………………………………………….(………………..)

…………………………………………………………………….(………………..)

…………………………………………………………………….(………………..)


 

5. Κάνω χρονική αντικατάσταση των ρημάτων

ΧΡΟΝΟΙ

ΡΗΜΑ

ΡΗΜΑ

ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ

ντύνεις

ντύνεσαι

ΠΑΡΑΤΑΤΙΚΟΣ

 

 

ΑΟΡΙΣΤΟΣ

 

 

ΣΥΝΟΠ. ΜΕΛΛΟΝΤΑΣ

 

 

ΕΞΑΚ. ΜΕΛΛΟΝΤΑΣ

 

 

ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟΣ

 

 

ΥΠΕΡΣΥΝΤΕΛΙΚΟΣ

 

 

ΣΥΝΤ. ΜΕΛΛΟΝΤΑΣ

 

 

Πώς κάνουμε γραμματική αναγνώριση των ρημάτων;

6. Κάνω γραμματική αναγνώριση των ρημάτων;

διάβαζαν: ...……………………………………………………………………..........

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

 

δροσιστείτε: ..……………………………………………………………………..........

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

 

θα έχουμε διαβάσει: ……………………………………………………………..........

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

 

(στην αναγνώριση των ρημάτων γράφουμε: φωνή, συζυγία, χρόνο, έγκλιση, χρόνο, αριθμό και πρόσωπο)

 

7. Συμπληρώνω τα ρήματα στο πρόσωπο που πρέπει:

Με το χτύπημα του ρολογιού εγώ (πετώ) ___________________ σαν ελατήριο

και (ετοιμάζω) ___________________ για το σχολείο.

Εμείς, οι μαθητές της Έκτης (ετοιμάζω) _____________________ μια

γιορτή και (πιστεύω) __________________ να (συγκεντρώνω) __________

__________ πολύ κόσμο.

Ο Κώστας την Κυριακή  δε (δέχομαι) _______________ την πρόταση μου για

κολύμπι και γι' αυτό (κρύβομαι) ___________________ κάπου στο σπίτι του.

Παιδιά μου, για να (απαντώ) ________________ σωστά σ' αυτή την άσκηση,

πρέπει πρώτα να (διαβάζω) _________________ προσεκτικά το μάθημα σας.

Εσύ σήμερα (φαίνομαι.) ____________________ θυμωμένος, δε (μιλιέμαι)

________________ με κανένα παιδί.

Ο πατέρας γύρισε και το σπίτι (πλημμυρίζω) ___________________ από χαρά.

Σε παρακαλώ, (μιλώ) _______________ μας για το χτεσινό ατύχημα σου.

ΚΑΛΗ ΑΡΧΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου