Παρασκευή 15 Μαΐου 2020

Ιστορία μάθημα 32

Το μάθημα υπάρχει στην eclass

Ακούστε το μάθημα στους  συνδέσμους και λύστε τις εργασίες

https://www.youtube.com/watch?v=mfM0-lhde1w

Εκπαιδευτικό βίντεο από τo http://anoixtosxoleio.weebly.com Ιστορία E' τάξης: Η Θεσσαλονίκη γνωρίζει μεγάλη ακμή Επιμέλεια βίντεο: Σουδίας Ιωάννης

Περισσότερες πληροφορίες

https://www.youtube.com/watch?v=8Pq-PbFxJkw

Ιστορία Ε΄ δημοτικού, κεφ 32 Η Θεσσαλονίκη γνωρίζει μεγάλη ακμή. Ανάγνωση και εξήγηση του μαθήματος. Επίσης το μάθημα με ερωτήσεις και απαντήσεις Επιμέλεια: Γιώργος Δάβος

Συμπληρώνω τα κενά.

Η Θεσσαλονίκη ήταν σπουδαίο ……………………..και …………………… κέντρο της αυτοκρατορίας. Ο Κωνσταντίνος σκέφτηκε να την κάνει ……………………. της αυτοκρατορίας. Η θέση της στον κόλπο του ……………….. κόλπο  στην κοιλάδα του ……………. τη βοήθησαν στην ανάπτυξή της.

Το ………..  οι ………………….. και το ……..  οι …………………. την κατέλαβαν και τη λεηλάτησαν.

Πολιούχος της πόλης είναι ο …………………..   ………………………

Στα χρόνια της παρακμής της αυτοκρατορία η Θεσσαλονίκη γνώρισε ανάπτυξη και της δόθηκε το προνόμιο να είναι …………………………..  Λειτουργούσαν ………………… και …………….. σχολεία αλλά και …………………. σχολές. Την ίδια περίοδο αναπτύχθηκε και το κίνημα των ……………, ένα είδος ……………….  κόμματος, που υπερασπιζόταν τα συμφέροντα των …………………. τάξεων.  Απομάκρυναν με τη βία τους ……………….. και ανέλαβαν αυτοί τη ……………… της πόλης για …….. χρόνια. Οι ……………….. με τη βοήθεια του ………………….. ξαναπήραν τη διοίκηση της πόλης.

 

Απαντώ στις ερωτήσεις και βρίσκω τις λέξεις στο κρυπτόλεξο:

Μεγάλη πρόοδο, ανώτερο σημείο ανάπτυξης : .........................................

Αυτοί οι λαοί κατέλαβαν τη Θεσσαλονίκη: .......................... – ............................

Ο άγιος της Θεσσαλονίκης: ...............................................

Είναι  ο Άγιος Δημήτριος για τη (2 λέξεις): ..................... και ................................

Το 13ο – 14ο αιώνα αναπτύχθηκε το κίνημα των : ....................................

Οι Ζηλωτές υπερασπίζονταν τα δικαιώματα των  .......................... τάξεων

Τους έδιωξαν οι Ζηλωτές : ..................................

Σκέφτηκε να κάνει τη Θεσσαλονίκη ο Κωνσταντίνος: ....................................

Αυτές οι ανώτερες σχολές λειτουργούσαν στη Θεσσαλονίκη(στη γενική) : ......................................– ......................... – ....................... - .....................................


Απαντώ στις ερωτήσεις:

1. Ποια στοιχεία δείχνουν την πνευματική  ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης;

2. Πώς αντέδρασαν οι ευγενείς μετά την ήττα από τους Ζηλωτές;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου