Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2021

Επαναληπτικό των ενοτήτων 10 -11

ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ

(ΕΝΟΤΗΤΕΣ 10 – 11)
ΟΝΟΜΑ: ........................................................................ ΗΜΕΡ. .............................
1. Ακούω και γράφω(2 βαθμούς)
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................

 

2. Να γράψεις μέσα στις  (.....)  τι είναι στην πρόταση η κάθε  λέξη(υποκείμενο, αντικείμενο έμμεσο ή άμεσο, ρήμα, κατηγορούμενο)  και δίπλα πώς ονομάζεται το ρήμα (μεταβατικό, αμετάβατο, μονόπτωτο, δίπτωτο, συνδετικό). (2 βαθμούς)
Ο κ. Νίκος   θεωρείται άριστος μάστορας.    (...................................................)
        (..........)    (.....)       (..................)
Ο Βασίλης   μου    έλυσε    την άσκηση.    (...................................................)
      (....)      (.....)    (.......)         (.......)
 Η μαμά αγόρασε κοτόπουλο και σουβλάκια.          (...................................................)
      (....)    (.....)          (.......)         (.......)
Η γειτόνισσα  μού έδωσε   χρήματα για τα κάλαντα.   (...............................................)
   (....)            (.....)  (.......)     (.......)             (.......)
Ο Νίκος θεωρείται άριστος μαθητής στο σχολείο .  (..............................................)
     (....)        (.....)         (...........)                    (.......)
Η γιαγιά    μού    έφερε    δώρο στη γιορτή.                 (...............................................)
       (....)    (.... )   (.....)      (......)      (......)

 

3. Να υπογραμμίσεις όλες τις αντωνυμίες των προτάσεων και να γράψεις πάνω  τι αντωνυμία είναι. (2 βαθμούς)

Στο σχολείο ο καθένας πρέπει να είναι υπεύθυνος για τον εαυτό του.

Αυτό το παιδί είναι ο καλύτερος μου φίλος.

Ο ίδιος ζήτησα βοήθεια από τη μαμά μου για να λύσω εκείνες τις ασκήσεις που δεν

μπορούσα  να τις λύσω μόνος μου.

Εμένα μου αρέσει να παίζω με τους φίλους μου στην αυλή του σχολείου μας.

Κάποιος φίλος μου δεν πρόσεξε και έσπασε κάτι στην τάξη.

Πόση ώρα θα παίζεις ακόμα; Τι ώρα θα διαβάσεις; Δεν έχεις καμιά εργασία;

Ο Πέτρος κάνει ό,τι θέλει. Δεν σκέφτεται κανένα και τίποτε.

Ποιο είναι εκείνο το παιδί που κλαίει μόνο του στην άκρη.

4. Στις παρακάτω περιόδους να  υπογραμμίσεις τις δευτερεύουσες προτάσεις και να γράψεις  του είδος τους. (1 βαθμό)

Γιατί έβρεξε πολύ, πλημμύρισαν πολλά σπίτια. (.........................................)

Διάβασα γρήγορα τα μαθήματά μου για να πάω βόλτα. (.............................................)

Όταν ήρθε, άρχισε η βροχή.. (.......................................................)

Θα πάρω δώρο, αν είμαι καλό παιδί. (....................................................)

Διάβασα τόσο πολύ χθες, ώστε τώρα όλα  μου φαινόταν εύκολα. (..............................)

Παρ’ όλο που έβρεχε, βγήκα βόλτα. (....................................................)

Κάθε μέρα περπατάω για να έχω καλή φυσική κατάσταση. (.......................................)

 

5. Να χαρακτηρίσεις τη σύνδεση των προτάσεων (παρατακτική – υποτακτική σύνδεση, ασύνδετο σχήμα) και να κυκλώσεις τους συνδέσμους όπου υπάρχουν.

(1 βαθμό)

Χθες πήγα στο πάρκο και έπαιξα όλο το απόγευμα. (..................................................)

Διάβασα πολύ αλλά δεν έγραψα  10 στο τεστ. (............................................................)

Επειδή ήρθε ο θείος μου στο σπίτι, δεν πήγαμε βόλτα. (...............................................)

Αν έρθει ο πατέρας νωρίς, θα πάμε στο θέατρο. (.........................................................)

Το πρωί ξυπνάω, πλένομαι, ντύνομαι και πάω σχολείο.(..............................................)

 

6. Να υπογραμμίσεις τους προσδιορισμούς τόπου και να κυκλώσεις τους προσδιορισμούς χρόνου στο παρακάτω κείμενο: (1 βαθμό)

Χρειάζομαι 10 λεπτά να φτάσω στο σχολείο.

Διάβαζα όλο το απόγευμα  τα μαθήματά μου στο δωμάτιο μου.

Πάνω στο κομοδίνο ακούμπησα χθες το στιλό μου. Σήμερα όλη τη μέρα τον ψάχνω

σε όλο το σπίτι και δεν είναι πουθενά.

Το σπίτι μου είναι απέναντι από το σχολείο.

Την Παρασκευή θα πάμε στο πάρκο νωρίς για να παίξετε πολλή ώρα.

 

7. Να συμπληρώνεις τα κενά των λέξεων με τα γράμματα που λείπουν και να τονίσεις όπου χρειάζεται: (1 βαθμό)

Πηγ.....νει στην αγορά, μπ......ν....... στο κατάστημα και ψωνίζ...... ό,τι χρ......αζετ...... για την ......κογέν.....ά της.

Στην γιορτή ήταν γον......ς, π.......διά, παππ.......δες, φίλ..... και γνωστ...... .
Όλ....  πρέπει να χρησιμοπ......ούμε  τις γνώσ.....ς μας για να πετύχουμε τους στόχους μας.
Ο πατέρας μου εργάζετ....... στο Δήμο και ή μητέρα μου ασχολ......τ....... με τις δουλ.....ες του σπιτιού.

 

ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου