Σάββατο 27 Φεβρουαρίου 2021

Η ΚΑΡΔΙΑ ΕΝΟΣ ΠΟΝΤΙΚΟΥ

 

(ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ -  ΓΡΑΦΗΣ – ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ)
ΟΝΟΜΑ: .............................................................ΗΜΕΡ. ................................
ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΤΙΣ ΣΕΛΙΔΕΣ 85 -87 ΣΤΟ ΑΝΘΟΛΟΓΙΟ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΟΥΜΕ ΣΤΙΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
ΕΡΓΑΣΙΕΣ:
1.  Τι έκανε η γιαγιά για να κάνει τη ζωή του ποντικού πιο εύκολη:
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
2. Τι μαθαίνουμε για την καρδιά του ποντικού μέσα από το κείμενο;
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................

3. Ο ήρωας της ιστορίας λέει: «Ο δικός μου κόσμος ήταν ο κόσμος των χαλιών, των ποδιών των τραπεζιών και των καρεκλών και οι μικρές χαραμάδες πίσω από τα μεγάλα έπιπλα». Γράψε τι μπορεί να εννοεί με αυτό, κατά την άποψή σου, ο ήρωας.

.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
4. Ποια είναι η σχέση της  γιαγιάς και του  ποντικού εγγονού; Γράψε φράσεις από το κείμενο στις οποίες φαίνεται αυτή η σχέση.
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................

5. Ο ήρωας λέει: «Πολύ καλά! φώναξα. Αυτό είναι σπουδαίο! Είναι τα καλύτερα νέα που άκουσα στη ζωή μου!». Γράψε σε ποια νέα αναφέρεται. Στη συνέχεια, γράψε γιατί ο ήρωας θεωρεί σπουδαία αυτά τα νέα.

.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................

6. Στη σελίδα 86 υπάρχει η ζωγραφιά της Μπεατρί Πότερ. Γράψε μια ομοιότητα και μια διαφορά που έχει σε σχέση με το κείμενο που διάβασες;

.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................

7. Διάλεξε ένα από τα δυο παρακάτω  θέματα και γράψε μια δική σου ιστορία ή τη συνέχεια της ιστορίας που διάβασες:

α) Συνέχισε την ιστορία όπως εσύ θα ήθελες. Μπορείς αν θέλεις να  αρχίσεις: «Το άλλο πρωί, έγινε κάτι που δεν το περίμενε κανείς!» ή όπως αλλιώς θέλεις...

β) Γίνε εσύ ήρωας σε ένα παραμύθι. Μια μάγισσα σε μεταμορφώνει σε κάποιο ζώο. Να περιγράψεις τη νέα σου ζωή τη συμπεριφορά σου και τις σχέσεις σου με τους γύρω σου. Μην ξεχάσεις να γράψεις και πώς έγινες ανά άνθρωπος.

.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ

1. Γράψε όλα τα επίθετα που υπάρχουν στην 1η παράγραφο του κειμένου:
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................

2. Να μετατρέψεις τον ευθύ λόγο σε πλάγιο:

Ευθύς λόγος

Πλάγιος λόγος

— Μπορώ να σε ρωτήσω κάτι, γιαγιά; είπα.

— Ρώτησέ με ό,τι θέλεις, αγαπούλα μου.

— Πόσα χρόνια ζει ένα ποντίκι;

 

 

 

 

 

 

Ευθύς λόγος

Πλάγιος λόγος

 Πόσων ετών είσαι, γιαγιά; ρώτησα.

 — Ογδόντα έξι, είπε.

— Θα ζήσεις ακόμα άλλα οκτώ με εννιά χρόνια;

— Πιθανόν, είπε. Με λίγη τύχη.

 

 

 

 

 

3. Να κάνεις γραμματική αναγνώριση των λέξεων της πρότασης:

Για μπανιέρα μού έδωσε μια ασημένια ζαχαριέρα κι έκανα μπάνιο σ’ αυτήν.

Λέξεις

Γραμματική αναγνώριση

για

 

μπανιέρα

 

μού

 

έδωσε

 

μια

 

ασημένια

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.Κάνω χρονική αντικατάσταση των παρακάτω ρημάτων από το κείμενο.

ΧΡΟΝΟΙ

ΡΗΜΑΤΑ

ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ

χτυπάει

 

 

ΠΑΡΑΤΑΤΙΚΟΣ

 

 

σκεφτόμασταν

ΑΟΡΙΣΤΟΣ

 

έφτιαξε

 

ΣΤΙΓΜ. ΜΕΛΛ.

 

 

 

ΕΞΑΚ. ΜΕΛΛ.

 

 

 

ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝ.

 

 

 

ΥΠΕΡΣΥΝΤΕΛ.

 

 

 

ΣΥΝΤ. ΜΕΛΛ.

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου