ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ
ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ
(ΕΝΟΤΗΤΑ: Η ΖΩΗ
ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΗ)
ΟΝΟΜΑ:
.................................................................... ΗΜΕΡ.
...................................
1.
Μετατρέπω τις ρηματικές προτάσεις σε ονοματικές:
Ρηματικές
|
Ονοματικές
|
Απέρριψαν τις προτάσεις .
|
|
Εντοπίστηκαν
οι ορειβάτες.
|
|
Το
λεωφορείο αναχωρεί.
|
|
Ανάβω
την σόμπα.
|
|
Ακυρώνεται
το εισιτήριο.
|
|
Ανεβαίνει
η θερμοκρασία του πλανήτη.
|
|
Τα
λουλούδια ποτίστηκαν.
|
|
Προκλήθηκαν
μεγάλες καταστροφές.
|
2.
Μετατρέπω τις ονοματικές προτάσεις σε ρηματικές:
Ονοματικές
|
Ρηματικές
|
Το γράψιμο της εργασίας
|
|
Η
βράβευση της ομάδας
|
|
Η
νίκη της ομάδας
|
|
Η
αντιμετώπιση της κακοκαιρίας
|
|
Η
εξήγηση της εργασίας
|
|
Η
παρουσίαση του νέου βιβλίου
|
|
Το
φύσημα του ανέμου.
|
|
Άνοδος
της στάθμης της θάλασσας
|
3.
Χαρακτηρίζω τις παρακάτω προτάσεις ανάλογα με το είδος τους (ονοματικές –
ρηματικές)
Δεν
συμπληρώθηκε μεγάλος αριθμός συμμετεχόντων.
(.............................)
Αύξηση
της τιμής των διοδίων στην Εγνατία οδό.
(.............................)
Η
θερμοκρασία θα σημειώσει πτώση το Σάββατο. (.............................)
Η
απουσία από τα μαθήματα είναι σημαντική. (.............................)
Καυγάς
μεταξύ των μαθητών στο διάλειμμα. (.............................)
Αύριο
θα βρέξει. (.............................)
4.
Σχηματίζω τις παθητικές μετοχές των ρημάτων:
Ρήμα
|
Μετοχή
|
Ρήμα
|
Μετοχή
|
σβήνω
|
μαγεύω
|
||
τρώω
|
πεθαίνω
|
||
μαραίνω
|
ρίχνω
|
||
απαλλάσσω
|
εξαρτώμαι
|
||
παραπλανώ
|
χτίζω
|
||
τιμωρώ
|
μεθώ
|
||
διψώ
|
κολλώ
|
||
πεινώ
|
θλίβω
|
5.
Γράφω τις μετοχές των ρημάτων στη φωνή
στην οποία βρίσκονται:
Ρήμα
|
Μετοχή
|
Ρήμα
|
Μετοχή
|
λύνω
|
ντύνομαι
|
||
τυλίγω
|
λυπάμαι
|
||
ενώνω
|
ειδικεύομαι
|
||
καίω
|
προσδιορίζομαι
|
||
ντύνω
|
καίγομαι
|
||
χορεύω
|
καλύπτομαι
|
6.
Συμπληρώνω τις προτάσεις με τις μετοχές των ρημάτων.
Ο
πίνακας είναι (βάφομαι) ................................. με πράσινο χρώμα.
Ο
Οδυσσέας (βρίσκω) ................................... το κειμήλιο της
οικογένειάς του έφυγε (συγκινούμαι)
...................................................
Το
παιδί ήρθε απ’ το σχολείο με (γράφομαι)
........................................ χέρια.
(μεγαλώνω)
................................... το δέντρο προσφέρει τη σκιά του.
Μούσκεψα
το πουκάμισό μου (δροσίζω) .................................. με νερό το
πρόσωπό μου.
7.
Γράφω τις φράσεις στην αντίστοιχη πτώση του άλλου αριθμού:
Ενικός
αριθμός
|
Πληθυντικός
αριθμός
|
Την
ατελή διαίρεση
|
|
Το
ομιχλώδες τοπίο
|
|
Τον
ασταθή χαρακτήρα
|
|
Τα
λοιμώδη νοσήματα
|
|
Οι
διμερείς σχέσεις
|
|
Τα
υγιή παιδιά
|
|
Τους
συμμιγείς αριθμούς
|
|
Της
αγχώδους γυναίκας
|
|
Ο
ευπρεπής άνθρωπος
|
|
Των
δυσμενών συνθηκών
|
8.
Να μετατρέψεις τις απλές προτάσεις
σε επαυξημένες:
Ο Πέτρος είναι μαθητής. …………………………………………………………………………………………Ο πατέρας διαβάζει εφημερίδα. …………………………………………………………………………………………Τα παιδιά παίζουν μπάλα.
…………………………………………………………………………………………
Ο Γιάννης αγόρασε μια μπλούζα.
…………………………………………………………………………………………
Ο αέρας έσκισε τη σημαία.
…………………………………………………………………………………………
Το σπίτι μας είναι όμορφο.
…………………………………………………………………………………………
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου