Πέμπτη 24 Ιανουαρίου 2019

ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΜΟΣ - ΔΙΑΙΡΕΣΗ ΚΛΑΣΜΑΤΩΝ


ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
(ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΜΟΣ – ΔΙΑΙΑΡΕΣΗ ΚΛΑΣΜΑΤΩΝ – ΑΝΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΜΟΝΑΔΑ)
ΟΝΟΜΑ: ........................................................................ ΗΜΕΡ.
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΜΕ ΚΛΑΣΜΑΤΑ Ή ΑΝΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΜΟΝΑΔΑ
ΝΑ ΘΥΜΑΣΑΙ ΟΤΙ:
Όταν ξέρω την τιμή των πολλών μονάδων και ψάχνω την τιμή «άλλων» πολλών μονάδων, κάνω
ΑΝΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΜΟΝΑΔΑ, δηλαδή βρίσκω πρώτα την τιμή της μιας μονάδας και μετά των «άλλων» πολλών μονάδων.
Στα κλάσματα όταν ξέρω όλη την ποσότητα και ψάχνω το μέρος μιας ποσότητας τότε κάνω πολλαπλασιασμό. (το κλάσμα με την ποσότητα)
Όταν ξέρω το μέρος μιας ποσότητας και ζητάω όλη την ποσότητα τότε κάνω διαίρεση ( την τιμή του μέρους με το κλάσμα)
ΑΣΚΗΣΕΙΣ
1. Τα 3/5 της απόστασης μεταξύ δυο πόλεων είναι 360 χμ. Πόσο απέχουν μεταξύ τους οι δυο πόλεις;
Λύση:


Απάντηση: ...................................................................................................................
2. Ένα πολυθέσιο σχολείο έχει 360 μαθητές. Μια μέρα εμβολιάστηκαν τα 4/5 των μαθητών. Πόσοι μαθητές εμβολιάστηκαν;
Λύση:


Απάντηση: ...................................................................................................................
3. Για την πλακόστρωση των 3/8  ενός πεζοδρομίου χρησιμοποιήθηκαν 390 πλάκες. Πόσες πλάκες θα χρησιμοποιηθούν για να πλακοστρωθούν τα 5/8 του πεζοδρομίου;
Λύση:


Απάντηση: ...................................................................................................................
4. Πέντε (5) ελαιοχρωματιστές έβαψαν το σχολείο σε 8 μέρες. Αν δούλευαν 4 ελαιοχρωματιστές σε πόσες μέρες θα έβαφαν το σχολείο;
Λύση:


Απάντηση: ...................................................................................................................
5. Ένας γεωργός είχε στην αποθήκη του 7.500 κιλά βαμβάκι. Πούλησε τα 3/5 της ποσότητας. Πόσα κιλά βαμβάκι έμειναν απούλητα;
Λύση:


Απάντηση: ...................................................................................................................
6. Η μητέρα  αγόρασε δυο φακελάκια καφέ. Το ένα ζύγιζε 1/8 του κιλού και το άλλο 3/20 του κιλού. Πλήρωσε και για τα δυο φακελάκια 5,06 ευρώ. Πόσο κάνει το ένα κιλό καφέ;
Λύση



Απάντηση: .....................................................................................................................
7. Τα 3/7 των παιδιών ενός σχολείου είναι κορίτσια. Αν τα αγόρια είναι 120, πόσα είναι τα κορίτσια;
Λύση:


Απάντηση: ...................................................................................................................
8. Τα 4/9 των παιδιών ενός σχολείου είναι κορίτσια. Αν τα κορίτσια είναι 160, πόσα είναι τα αγόρια;
Λύση:


Απάντηση: ...................................................................................................................
9. Ο Μηνάς χάρισε στους φίλους του τα 7/9 από τα αυτοκίνητα και έτσι έμεινε μόνο με 8. Πόσα αυτοκινητάκια είχε αρχικά;
Λύση:


Απάντηση: ...................................................................................................................
10. Η κυρία Άσπα αγόρασε 1  1/ 4 κ. ρύζι. Χρησιμοποίησε από αυτό  2/3   για να φτιάξει κοτόσουπα και τα  4/5 από το ρύζι που απέμεινε για να φτιάξει γιουβαρλάκια. Πόσο ρύζι της περίσσεψε;
Λύση:



Απάντηση:...................................................................................................................
11. Η κυρία Ζωή έκανε ανάληψη από την τράπεζα τα 3/4 των χρημάτων που είχε. Ξόδεψε το  από αυτά για να αγοράσει ένα ψυγείο το οποίο κόστισε 600 ευρώ. Πόσα χρήματα υπήρχαν αρχικά στον λογαριασμό της;
Λύση:


Απάντηση:...................................................................................................................

3 σχόλια: