Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου 2019

ΕΝΟΤΗΤΑ 10 – ΑΝΤΩΝΥΜΙΕΣ


ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ
(ΕΝΟΤΗΤΑ  10 – ΑΝΤΩΝΥΜΙΕΣ)
ΟΝΟΜΑ: ....................................................................... ΗΜΕΡ.
ΑΣΚΗΣΗ
1. Να υπογραμμίσουμε όλες τις αντωνυμίες των προτάσεων και να γράψουμε πάνω  τι αντωνυμία είναι.
Ο Νίκος μου είπε ότι χάλασε το παιχνίδι μου που του είχα δανείσει.
Στο γήπεδό μας τους είχαμε νικήσει.
Τα παιδιά μου μού ‘παν ότι θα τα θυμούνται τα λόγια μου σε όλη τη ζωή τους.
Εγώ το λέω του σκύλου μου κι εκείνος την ουρά του.
Το πρόβλημα το έλυσε χωρίς να τον βοηθήσει κανείς.
Δεν μπορούσα να του το αρνηθώ, γιατί ήρθε αυτός και μου το ζήτησε.
Αυτό το βράδυ δεν θα κοιμηθεί κανείς.
Τέτοιο φίλο δεν πρέπει να τον χάσεις.
Ο Βασίλης μου χάρισε ένα παιχνίδι που είναι καταπληκτικό.
Η μαθήτρια, η οποία ήρθε χθες στο σχολείο, είναι άριστη μαθήτρια.
Τι αγόρασες από το κατάστημα;
Ποιος κατέστρεψε τις δικές μου ζωγραφιές ; 
Ποια είναι αυτή η γυναίκα; Πώς την λένε; Τι δουλειά κάνει;
Κάμποσα παιδιά ήρθαν σήμερα αδιάβαστα, γιατί πήγαν στο γήπεδο.
Ήρθε και αυτός και έφερε μερικά βιβλία που μας χρειάζονταν για την εργασία μας.
Μας έφερες τα παιχνίδια που σου ζητήσαμε;
Εμένα και του Γιώργου  μας άρεσε πολύ η ταινία  την οποία είδαμε χθες.
Μόνο για τον εαυτό σου ενδιαφέρεσαι. Δεν ενδιαφέρεσαι για κανέναν άλλο.
Ο συγγραφέας μας μίλησε για τον εαυτό του και τις προσπάθειες  που έκανε για να
γίνει γνωστός.
Δεν είναι σωστό να κάνεις τέτοια πράγματα. Τι θα πουν οι γονείς σου αν το μάθουν;
Μου έφερες το βιβλίο μου ή το ξέχασες;
Πιο πολύ ενδιαφέρομαι να δω ποιος θα είναι ο τυχερός και όχι αν θα  κερδίζω εγώ.
Έλυσε όλες τις ασκήσεις μόνη της, χωρίς να την βοηθήσει κανείς.
Έσκυψε και της έδωσε κάτι.
Ήρθαν κάποιοι φίλοι σου και μου είπαν να πας να τους βρεις στη βιβλιοθήκη.
Μαζέψαμε κάμποσα πορτοκάλια και τα πήγαμε στη γιαγιά μου.
Αυτό το παιδί παίζει μόνο του με τα παιχνίδια του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου