ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ
ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ
(ΤΙ ΜΑΘΑΜΕ ΣΤΗΝ
10Η ΚΑΙ 11Η ΕΝΟΤΗΤΑ)
ΟΝΟΜΑ:
.................................................................ΗΜΕΡ.
.......................................
Θυμηθήκαμε το υποκείμενο, το
αντικείμενο, το κατηγορούμενο και τα συνδετικά ρήματα.
Μάθαμε το έμμεσο αντικείμενο και
πότε ένα ρήμα είναι δίπτωτο ή μονόπτωτο, μεταβατικό ή αμετάβατο
1.
Γράφω μέσα στις (.....) τι είναι στην πρόταση η κάθε λέξη(υποκείμενο, αντικείμενο έμμεσο ή άμεσο,
ρήμα, κατηγορούμενο) και δίπλα πώς ονομάζεται
το ρήμα (μεταβατικό, αμετάβατο, μονόπτωτο, δίπτωτο, συνδετικό).
Τα
παιδιά φαίνονταν κουρασμένα.
(...................................................)
(..........) (.....) (.......)
Σου
έφερα το γάλα. (...................................................)
(....) (.....) (.......)
Ο πατέρας άλλαξε τη βρύση.
(...................................................)
(....) (.....) (.......)
Ο
Πέτρος διορίστηκε υπάλληλος στη Περιφέρεια.
(...............................................)
(....) (.....) (.......) (.......)
Η γιαγιά
μου έδωσε χαρτζιλίκι. (...................................................)
(....)
(.....) (.......) (.......)
Ο
Νίκος αγόρασε ένα πουκάμισο και ένα παντελόνι .
(..............................................)
(....) (.....) (.......) (.......)
Ο
παππούς μας είπε
τα δώρα. (...................................................)
(....) (.... ) (.....)
(.......)
Θυμηθήκαμε τις αντωνυμίες.
2.
Να υπογραμμίσουμε όλες τις αντωνυμίες των προτάσεων και να γράψουμε πάνω τι αντωνυμία είναι.
Μου είπε πόσο κόστισε το παιχνίδι του και από πού το αγόρασε;
Στην οικογένειά μας ο καθένας είναι
υπεύθυνος για το δικό του χώρο.
«Όποιος δεν μπορεί να λύσει την άσκηση
του να ζητήσει βοήθεια από μένα», μας
είπε ο δάσκαλος.
Στην εκδρομή μας κάποιος μαθητής δεν πρόσεξε τον εαυτό του και
χτύπησε το χέρι
του.
Χθες είχε τόση κίνηση στη διαδρομή, ώστε
μερικοί οδηγοί βγήκαν από τα
αυτοκίνητά τους και συζητούσαν μεταξύ
τους.
Τι θα πουν οι φίλοι σου αν το μάθουν; Τα
λάθη που κάνεις να τα παραδέχεσαι.
Στο ιντερνέτ μπορείς να βρεις
οποιαδήποτε πληροφορία για καθετί που σε
ενδιαφέρεις.
Προσπαθούσα κάμποση ώρα μόνος μου για να
λύσω την άσκηση μου.
Μάθαμε τους προσδιορισμούς τόπου
και χρόνου
3.
Υπογραμμίζω τους προσδιορισμούς τόπου και χρόνου στις παρακάτω προτάσεις και
γράφω τι προσδιορισμός είναι:
Στο
δωμάτιό μου έχω ένα υπολογιστή.
(......................)
Κάθε
Σάββατο πηγαίνει όπου θέλει . (..........................
...................................)
Η
τουαλέτα βρίσκεται στο βάθος του
καταστήματος. (................................)
Η
γέφυρα θα τελειώσει του χρόνου. (.......................................)
Πηγαίνει
συχνά στο χωρίο του παππού του. (.................................
.......................)
Θα
έρθει, όταν τελειώσει τα μαθήματά του. (......................................)
Μάθαμε πώς συνδέουμε τις
προτάσεις(παρατακτική – υποτακτική σύνδεση).
Θυμηθήκαμε τους συνδέσμους. Θυμηθήκαμε τα είδη των προτάσεων.
4.
Στις παρακάτω περιόδους υπογραμμίζω τις δευτερεύουσες προτάσεις και γράφω του είδος
τους.
Έβρεξε
τόσο πολύ, ώστε πλημμύρισαν πολλά σπίτια.
(.........................................)
Διάβασα
πολύ για να γράψω τέλεια στο τεστ.
(....................................................)
Όταν
την είδα, χάρηκα πολύ. (.......................................................)
Αν
είμαι ήσυχος, θα πάω εκδρομή στην Νάουσα.
(....................................................)
Άργησα
στο σχολείο, γιατί ξύπνησα αργά.
(...............................................................0
5.
Να χαρακτηρίσεις τη σύνδεση των προτάσεων (παρατακτική – υποτακτική σύνδεση,
ασύνδετο σχήμα)
Διάβαζε
και έγραφε όλο το απόγευμα.
(..................................................)
Δεν
θα πάμε εκδρομή γιατί χάλασε ο καιρός.
(............................................)
Ο
παππούς το απόγευμα ξύπνησε νωρίς, σηκώθηκε, ήπιε τον καφέ του και πήγε βόλτα.
(...............................................................)
Θα
πάμε στο χιονοδρομικό, όταν χιονίσει.
(..........................................................)
6.
Ενώνω τις παρακάτω προτάσεις που έχουν
σχέση μεταξύ τους με τον κατάλληλο σύνδεσμο:
Μαζεύει χρήματα • • έμαθε τα δυσάρεστα νέα
Λυπήθηκε πολύ • • είχε διαβάσει πολύ.
Τον συμπαθούν όλοι • • αγοράσει
υπολογιστή.
Έγραψε άσχημα στο τεστ • • είναι πολύ καλό παιδί.
........................................................................................................................................
........................................................................................................................................
........................................................................................................................................
........................................................................................................................................
Μάθαμε τη χρήση της γενικής
πτώσης
7. Υπογραμμίζω στις παρακάτω προτάσεις τις γενικές και τις
χαρακτηρίζω
Το σπίτι του παππού είναι παλιό
. .........................................................................
Εργάζεται σε κατάστημα
καλλυντικών
....................................................................
Πήρε άδεια τριών ημερών.
.......................................................................................
Ζαλιστήκαμε στις στροφές της
Καστανιάς. .............................................................
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου