ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΟ ΣΤΟ
1Ο ΤΕΥΧΟΣ
ΟΝΟΜΑ:
.................................................................... ΗΜΕΡ. ..................................
1.
Ακούω και γράφω:
........................................................................................................................................
........................................................................................................................................
........................................................................................................................................
........................................................................................................................................
........................................................................................................................................
........................................................................................................................................
........................................................................................................................................
2.
Κάνω χρονική αντικατάσταση του ρήματος:
ΧΡΟΝΟΙ
|
Ρήμα
|
ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ
|
|
ΠΑΡΑΤΑΤΙΚΟΣ
|
|
ΑΟΡΙΣΤΟΣ
|
έτρεξαν
|
ΣΥΝ.
ΜΕΛΛ.
|
|
ΕΞΑΚ.
ΜΕΛΛ.
|
|
ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝ.
|
|
ΥΠΕΡΣΥΝΤΕΛ.
|
|
ΣΥΝΤ.
ΜΕΛΛ.
|
|
3.
Γράφω την έγκλιση το πρόσωπο και το χρόνο των παρακάτω προτάσεων:
Γράψε όλες τις
προτάσεις. (...............................................................)
Να διαβάζει δυνατά το
μάθημα.
(..............................................................)
Ο
Νίκος πήγε στο σχολείο. (...............................................................)
4.
Συμπληρώνω τον πίνακα:
Ονομ. ενικού
|
Γενική
ενικού
|
Γενική
πληθυντ.
|
Αιτιατ.
Πληθυντ.
|
Ο
βαθύς
|
|
|
|
Η
χρυσαφιά
|
|
|
|
Το
κεραμιδί
|
|
|
|
Ο
διεθνής
|
|
|
|
Το
ευγενές
|
|
|
|
5.
Διαβάζω προσεκτικά τις παρακάτω προτάσεις και ξεχωρίζω τα άρθρα από τους αδύνατους τύπους
της προσωπικής αντωνυμίας.
Την είπα να διαβάσει την ιστορία. (................................-
...................................)
Τον είδα τον
Βασίλη στην αυλή. (..........................-
......................- ..................)
Την χαρά πρέπει να την μοιράζεσαι. (.............................. -
...............................)
6. Συμπληρώνω τον πίνακα με τα αριθμητικά:
αριθμός
|
απόλυτα
|
τακτικά
|
πολλ/στικά
|
αναλογικά
|
5
|
|
|
|
|
8
|
|
|
|
|
7. Μετατρέπω τον ευθύ λόγο σε πλάγιο και
αντίστροφα:
Ευθύς λόγος
|
Πλάγιος λόγος
|
- Φύγε αμέσως από εδώ, της φώναξε ο Βασίλης.
- Θα φύγω όποτε θέλω εγώ, του απάντησε η
Πετρίνα.
|
..................................................................
..................................................................
...................................................................
...................................................................
...................................................................
|
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
|
Η δασκάλα ανακοίνωσε στα παιδιά ότι αύριο θα
γράψουν τεστ στη γλώσσα. Τα παιδιά ζήτησαν από τη δασκάλα να το γράψουν την
Δευτέρα για να διαβάσουν καλύτερα.
|
8. Συμπληρώνω τις παρακάτω προτάσεις με την
ομόηχη λέξη που ταιριάζει.
φοιτώ –φυτό, κλείνω –κλίνω, Μαίρη – μέρη,
καιροί - κερί, πάλη –πάλι, τόποι - τόπι
Η ....................... κάθε καλοκαίρι τους
γονείς της επισκέπτεται πολλά ....................
Πέρασαν οι παλιοί ....................... που
οι άνθρωποι φωτίζονταν με ..................
Εγώ .................... στο 5ο
Δημοτικό Σχολείο και μου αρέσει το ................... γαρδένια.
....................... την πόρτα του δωματίου
μου, για να μην ενοχλώ και μετά .................. φωναχτά τα ρήματα.
Ο Πελοπίδας αθλείται στην .......................,
αλλά ....................... δεν πήγε
για προπόνηση, γιατί είχε πολλά διαβάσματα.
Το καλοκαίρι
έπαιζα με το ......................., μου και οι ......................., που
επισκέφθηκαν οι γονείς μου στην εκδρομή τους, ήταν υπέροχοι.
9. Υπογραμμίζω τις δευτερεύουσες προτάσεις και
γράφω το είδος που είναι:
Η μαμά πήγε στην κομμώτρια να βάψει τα μαλλιά .
(...............................................)
Γιατί έβρεχε,
έμεινα σπίτι.
(.............................................)
Θα πάω στον Νίκο, μόλις τελειώσω το
διάβασμά.
(.................................................)
Έκλαιγε τόσο δυνατά, που όλοι τον κοίταζαν. (........................................)
10. Σκέπτομαι δυο παρώνυμα και γράφω με αυτά
γράφω δυο προτάσεις ή ένα κειμενάκι με τις δυο αυτές λέξεις :
........................................................................................................................................
........................................................................................................................................
........................................................................................................................................
........................................................................................................................................
........................................................................................................................................
........................................................................................................................................
........................................................................................................................................
........................................................................................................................................
........................................................................................................................................
ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου