ΟΝΟΜΑ:
...................................................................... ΗΜΕΡ.
................................
Μάθαμε πώς πολλαπλασιάζουμε με το
10,100,.... και με 0,1 – 0,01....
Όταν πολλαπλασιάσουμε με το 10, 100, .. έναν ακέραιο γράφουμε τον αριθμό όπως είναι
και προσθέτουμε στο τέλος του αριθμού
τόσα μηδενικά όσα έχει ο αριθμός με τον οποίο πολλαπλασιάζουμε (10, 100... )
Αν ο αριθμός μας είναι δεκαδικός
μεταφέρουμε την υποδιαστολή τόσες θέσεις προς τα δεξιά όσα μηδενικά έχει ο
αριθμός με τον οποίο πολλαπλασιάζουμε (10, 100...) Αν δεν έχει τόσα δεκαδικά ψηφία, προσθέτουμε
στο τέλος μηδενικά.
Όταν πολλαπλασιάσουμε με το 0,1 – 0,01 .... γράφουμε τον αριθμό όπως είναι και
μεταφέρουμε την υποδιαστολή τόσες θέσεις προς τα αριστερά όσα ψηφία έχουμε μετά
την υποδιαστολή (στους ακέραιους
αριθμούς η υποδιαστολή είναι στο τέλος των ψηφίων).
1. Υπολογίζω το αποτέλεσμα:
35
Χ 100 = ...................
2,3 Χ 100 =............
2,4 Χ 1.000 = .............
35Χ
0,01 = ....................
21,2 Χ 0,1 = ............ 35 Χ 0,001 = .............
652
Χ 100 = ................. 21 Χ
0,001 = ........... 0,3 Χ 1.000 = .............
Μάθαμε πώς διαιρούμε με το 10,100,.... και με 0,1 – 0,01....
Όταν διαιρούμε με το 10, 100, .. έναν ακέραιο γράφουμε τον αριθμό όπως είναι
και μεταφέρουμε την υποδιαστολή τόσες θέσεις προς τα αριστερά όσα μηδενικά έχει
ο αριθμός με τον οποίο διαιρούμε (10,
100...)
Όταν διαιρούμε με το 0,1 – 0,01 .... γράφουμε τον αριθμό όπως είναι και
μεταφέρουμε την υποδιαστολή τόσες θέσεις προς τα δεξιά όσα ψηφία έχουμε μετά την υποδιαστολή. Αν δεν
έχει τόσα δεκαδικά ψηφία, προσθέτουμε στο τέλος μηδενικά.
2.
Υπολογίζω το αποτέλεσμα:
35
: 100 = ...................
2,3 : 100 =............
2,4 :100 = .............
35:
0,01 = ....................
21,2 : 0,1 = ............ 35 : 0,001 = .............
652
: 100 = ................. 21 :
0,001 = ........... 0,3 : 0.01 = .............
Θυμηθήκαμε πώς δημιουργούμε
ισοδύναμα κλάσματα.
Για να δημιουργήσουμε ένα
ισοδύναμο κλάσμα:
α) πολλαπλασιάζουμε και τους δυο όρους του
κλάσματος με τον ίδιο αριθμό
β) διαιρούμε και τους δυο όρους του
κλάσματος με τον ίδιο αριθμό.
3.
Γράφω πέντε ισοδύναμα κλάσματα για κάθε κλάσμα, ένα τουλάχιστον από αυτά να
έχει μικρότερους όρους από το αρχικό κλάσμα:
Μάθαμε να μετατρέπουμε ένα κλάσμα
σε δεκαδικό αριθμό.
Για να μετατρέψουμε ένα κλάσμα σε
δεκαδικό αριθμό διαιρούμε τον αριθμητή με τον παρονομαστή.
4.
Γράφω τα κλάσματα με μορφή δεκαδικού αριθμού: (κάνω τις πράξεις )
15/20= ..........
26/8 = ............
Μάθαμε να πολλαπλασιάζουμε κλάσματα με
ακέραιο αριθμό.
1. Για να πολλαπλασιάσουμε ένα κλάσμα με
έναν ακέραιο πολλαπλασιάζουμε τον αριθμητή του κλάσματος με τον ακέραιο και
το γινόμενο είναι ο αριθμητής του νέου
κλάσματος. Παρονομαστής στο νέο κλάσμα είναι ο ίδιος ο παρονομαστής με το
αρχικό κλάσμα.
Μάθαμε να διαιρούμε κλάσματα με ακέραιο αριθμό.
Για να διαιρέσουμε ένα κλάσμα με έναν ακέραιο διαιρούμε τον αριθμητή του κλάσματος με τον ακέραιο
και το πηλίκο είναι ο αριθμητής του νέου
κλάσματος. Παρονομαστής στο νέο κλάσμα είναι ο ίδιος ο παρονομαστής με το
αρχικό κλάσμα.
Θυμηθήκαμε τις κλασματικές μονάδες.
Κλασματικές μονάδες είναι τα κλάσματα που έχουν αριθμητή το ένα. Όσο
μεγαλύτερος είναι ο παρονομαστής τόσο μικρότερη είναι η κλασματική μονάδα.
9.
Κυκλώνω τις κλασματικές μονάδες και μετά τις γράφω από την μικρότερη προς την
μεγαλύτερη.
........................................................................................................
Μάθαμε να λύνουμε προβλήματα με αναγωγή
στην κλασματική μονάδα. Αν γνωρίζω το δεκαδικό μέρος μιας ποσότητας και θέλω να
βρω όλη την ποσότητα ή ένα άλλο δεκαδικό μέρος της, μπορώ να κάνω αναγωγή στη
δεκαδική κλασματική μονάδα. Βρίσκω πόσο είναι η κλασματική μονάδα και μετά
βρίσκω το όλο ή το άλλο δεκαδικό μέρος.
10.
Ο Πέτρος είχε 150 ευρώ. Ξόδεψε τα 2/5 και αγόρασε ένα μπουφάν και 4/10 για να
αγοράσει μια μπλούζα. Πόσα ευρώ του έμειναν;
ΛΥΣΗ
.............................................................. ΑΠΑΝΤΗΣΗ
...........................................................................
..................................................
...........................................................................
..................................................
...........................................................................
..................................................
...........................................................................
..................................................
...........................................................................
..................................................
Μάθαμε πώς να συγκρίνουμε διαφορετικές
ποσότητες ενός πράγματος που στοιχίζουν διαφορετικά ποσά και να βρίσκουμε το
οικονομικότερο.
Υπολογίσουμε πόσο στοιχίζουν ίσες ποσότητες. (η μεγαλύτερη
ή η μικρότερη από αυτές που έχουμε)
11.
Ο Βασίλης θέλει να αγοράσει τετράδια.
Υπάρχουν δυο συσκευασίες με ίδια τετράδια. Η 1η έχει 4 τετράδια και
στοιχίζουν 6 ευρώ και η 2η
έχει 3 τετράδια και στοιχίζει 4,2 ευρώ. Ποια συσκευασία τον συμφέρει να αγοράσει;
Πόσο στοιχίζει το τετράδιο σε κάθε συσκευασία;
ΛΥΣΗ
.............................................................. ΑΠΑΝΤΗΣΗ
...........................................................................
..................................................
...........................................................................
..................................................
...........................................................................
..................................................
...........................................................................
..................................................
...........................................................................
..................................................
...........................................................................
..................................................
Μάθαμε να βρίσκουμε τον μέσο όρο.
Για να βρω τον μέσο όρο ενός
πλήθους αριθμών, διαιρώ το άθροισμά τους με το
πλήθος αυτών των αριθμών.
12.
Ο παππούς έδινε στο Γιάννη χρήματα κάθε μέρα. Την Δευτέρα τον έδωσε 7 ευρώ, την
Τρίτη 13 ευρώ, την Τετάρτη 9 ευρώ, την Πέμπτη 12 ευρώ την Παρασκευή 8 ευρώ, το
Σάββατο 10 ευρώ και την Κυριακή 11 ευρώ. Πόσα ευρώ κατά μέσο όρο έδινε ο
παππούς τον Γιάννη;
ΛΥΣΗ
.............................................................. ΑΠΑΝΤΗΣΗ
...........................................................................
..................................................
...........................................................................
..................................................
Θυμηθήκαμε πώς μετατρέπουμε ένα αριθμό
από την μια μορφή σε άλλη. (ακέραιοι, δεκαδικοί, κλασματικοί, μεικτοί,
συμμιγείς)
13.
Συμπληρώνω τον πίνακα:
Ακέραιοι
|
Δεκαδικοί
|
Κλάσματα
|
Μεικτοί
|
Συμμιγείς
|
234
λεπτά
|
|
|
|
|
|
2,5
€
|
|
|
|
|
|
134/ 100€
|
|
|
|
|
|
3 4/100€
|
|
|
|
|
|
3€ 8λεπτά
|
14.
Η Ελένη τελείωσε το δικό της κριτήριο Γλώσσας
σε 3/5 της ώρας και η Νίκη σε 4/6της
ώρας. Ποια τελείωσε πρώτη; Πόσα λεπτά έγραφε το κάθε κορίτσι;
ΛΥΣΗ
.............................................................. ΑΠΑΝΤΗΣΗ
........................................................................... ..................................................
...........................................................................
..................................................
...........................................................................
..................................................
...........................................................................
..................................................
15.
Η Ελένη διάβασε το Σάββατο τα 4/10 από τις 260 σελίδες του βιβλίου της . Την Κυριακή διάβασε το 3/4 από τις σελίδες
που είχαν μείνει. Πόσες σελίδες διάβασε το Σάββατο; Πόσες σελίδες την Κυριακή; Πόσες σελίδες έχει ακόμη να διαβάσει;
ΛΥΣΗ
.............................................................. ΑΠΑΝΤΗΣΗ
...........................................................................
..................................................
........................................................................... ..................................................
...........................................................................
..................................................
...........................................................................
..................................................
...........................................................................
..................................................
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου