ΑΣ ΘΥΜΗΘΟΥΜΕ ΤΙ
ΜΑΘΑΜΕ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ
ΟΝΟΜΑ:
.............................................................................
ΗΜΕΡ.............................
Θυμηθήκαμε τους χρόνους των
ρημάτων και τι δείχνει ο κάθε χρόνος.
1.
Απαντώ στις ερωτήσεις:
Ο
χρόνος που δείχνει κάτι που γίνεται τώρα είναι ο
......................................................
Ο
χρόνος που δείχνει κάτι που έγινε χθες για λίγο είναι ο
.............................................
Ο
χρόνος που δείχνει κάτι που θα γίνεται στο μέλλον για πολλή ώρα είναι ο
.......................................................................................................
Ο
χρόνος που δείχνει κάτι που θα γίνει αύριο πριν από κάτι άλλο είναι ο
.....................................................................................................................
Ο
χρόνος που δείχνει κάτι που γινόταν πριν και έχει τελειώσει τη στιγμή που
μιλάμε είναι ο
...........................................................................................................................
Ο
χρόνος που δείχνει κάτι που γινόταν χθες για πολλή ώρα είναι ο
............................... ................................
Ο
χρόνος που δείχνει κάτι που θα γίνει στο μέλλον για λίγο είναι ο
............................. ............................................................................
Ο
χρόνος που δείχνει κάτι που έγινε στο παρελθόν
πριν από κάτι άλλο είναι ο
.....................................................................................................................
2.
Κάνω χρονική αντικατάσταση των ρημάτων:
Χρόνοι
|
ΡΗΜΑΤΑ
|
|
Ενεστώτας
|
βρέχω
|
βρέχομαι
|
Παρατατικός
|
|
|
Εξ.
Μέλλ.
|
|
|
Αόριστος
|
|
|
Συν.
Μέλλ.
|
|
|
Παρακείμενος
|
|
|
Υπερσυντελ.
|
|
|
Συντελ.
Μέλλ.
|
|
|
Χρόνοι
|
ΡΗΜΑΤΑ
|
|
Ενεστώτας
|
διορίζει
|
διορίζεται
|
Παρατατικός
|
|
|
Εξ.
Μέλλ.
|
|
|
Αόριστος
|
|
|
Συν.
Μέλλ.
|
|
|
Παρακείμενος
|
|
|
Υπερσυντελ.
|
|
|
Συντελ.
Μέλλ.
|
|
|
3.
Απαντώ στις ερωτήσεις:
Η
οριστική δείχνει
........................................................................................
Η
υποτακτική δείχνει
....................................................................................................
Με
την προστακτική
.......................................................................................................
4.
Γράφω την έγκλιση, το πρόσωπο και το χρόνο των παρακάτω προτάσεων:
Να γράψεις όλες τις
εργασίες.
(...................................................................................)
Παίζε γρήγορα.
(...........................................................................................................)
Αύριο θα
γράψουμε τεστ.
(..........................................................................................)
Να παίζετε όλοι μαζί.
(.................................................................................................)
Έχει έρθει και ο Νίκος
(................................................................................................)
Η
γιαγιά κάθεται στην καρέκλα
(.................................................................................)
Έδωσε το γράμμα στη
μαμά.
(......................................................................................)
Τρέξτε γρήγορα.
(..........................................................................................................)
Μένουμε σπίτι. (............................................................................................................)
Είχε πάει στη δουλειά
του.
(..........................................................................................)
5.
Να διαβάσεις τα κείμενα και
να υπογραμμίσεις τα ρήματα και στη συνέχεια να τα γράψεις στη σωστή σειρά ανάλογα με το
χρόνο τους;
Υπάρχουν
πολλοί μαθητές που έχουν κάνει όλες τις ασκήσεις. Κάποιοι όμως τις ξέχασαν.
Κάποιοι κάθε μέρα διαβάζουν όλα τα μαθήματα. Κάποιοι όταν ξεχνούν εργασίες
υπόσχονται ότι θα λύνουν όλες τις ασκήσεις. Ο Νίκος υποσχέθηκε ότι δεν θα ξεχάσει ξανά τις ασκήσεις. Θα έχει λύσει
τις ασκήσεις, πριν το παιχνίδι.
Πριν
από ένα μήνα είχα πάει στο θέατρο και παρακολούθησα μια θεατρική παράσταση. Στη
συνέχεια κάθισα στη θέση μου και διάβαζα
το πρόγραμμα της παράστασης. Τότε ο διπλανός με ρώτησε ποιος σκηνοθέτησε
την παράσταση.
Ενεστώτας:
|
Παρατατικός:
|
Εξ.
Μέλλ. :
|
Αόριστος
: __________________________________________________________
|
Συν.
Μέλλ:.
|
Παρακείμενος:
|
Υπερσυντελ.:
|
Συντελ.
Μέλλ.:
|
6.
Κάνω γραμματική αναγνώριση των λέξεων:
είχαν
χτιστεί: ..................................................................................................................
........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
παίξτε:
.............................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
να
χτίζετε:
.......................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
βαδίζουμε:
.......................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου