Τετάρτη 15 Απριλίου 2020

Συνάντηση με ένα ιστορικό πρόσωπο


 Συνέντευξη με τον κ. Γκαγκάριν
- Γεια σας κύριε Γκαγκάριν. Είναι τιμή μου που σας έχω μπροστά μου.
- Ευχαριστώ πολύ.
- Μπορούμε ν’ αρχίσουμε τις ερωτήσεις;

- Εννοείται.
- Λοιπόν ας αρχίσουμε με την πρώτη ερώτηση. Μια βασική πληροφορία που πρέπει  να ξέρουμε είναι πότε γεννηθήκατε;
- Γεννήθηκα στις 9 Μαρτίου του 1934.
- Έχετε οικογένεια;
- Ναι, μια υπέροχη γυναίκα την Velentina Goryacheva και δυο πανέμορφα κοριτσάκια, την Galina και την Yelena.
- Αρχικά, θέλω να μου πείτε πως σκεφτήκατε να κάνετε ένα τόσο μεγάλο και κουραστικό ταξίδι. 
- Η ιδέα αυτή προήλθε από τα παιδικά μου χρόνια, καθώς ήθελα να γίνω αστροναύτης και να κάνω τον γύρο της  γης.
- Πώς λεγόταν  το διαστημόπλοιο με το οποίο κάνατε αυτό το σπουδαίο
ταξίδι;
- Το διαστημόπλοιο λεγόταν βοστόκ-1.
- Πως αισθανόσασταν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού;
- Ήμουν λίγο αγχωμένος, επειδή ήταν η πρώτη φορά που άνθρωπος θα έκανε τέτοιο ταξίδι και ταυτόχρονα ενθουσιασμένος, γιατί αυτός ο άνθρωπος ήμουν εγώ.
- Τέλος, πως νιώσατε όταν βγήκατε από διαστημόπλοιο;
-  Περηφάνια, επειδή τίμησα την χώρα μου, χαρά και ανακούφιση, γιατί τα κατάφερα, κούραση, διότι ταξίδευα πολλές μέρες και ανυπομονησία για να δω τους δικούς μου.    
- Ευχαριστώ για τον χρόνο σας.
- Εγώ ευχαριστώ, γεια σου.
- Γεια σας.
ΒΑΓΓΕΛΗΣ

Γράμμα στον Μέγα Αλέξανδρο από έναν νέο λίγο πριν αναχωρήσει για τη μεγάλη του εκστρατεία στην Ασία.

Βέροια, 2/2/334 π.Χ.

Πολυχρονεμένε μας Βασιλιά,
Είμαι ένας νέος άντρας στην ίδια ηλικία με σένα. Ζω πολύ κοντά στο παλάτι σου, στη Βέροια. Πήρα το θάρρος να σου γράψω τις σκέψεις μου για τη μεγάλη εκστρατεία που ετοιμάζεις στην Ανατολή, γιατί ξέρω τι αγαπάς και ακούς τους Μακεδόνες. Ακόμη, όλοι γνωρίζουμε πόσο γενναίος και ανίκητος στρατηγός είσαι, αφού πριν από τέσσερα χρόνια, που ήσουν μόλις δεκαοχτώ χρονών, πολέμησες σαν λιοντάρι με τον πατέρα σου, στη Χαιρώνεια και νίκησες τους Αθηναίους.
Τώρα όμως τα πράγματα είναι πάρα πολύ δύσκολα. Θα πρέπει με τον τεράστιο
στρατό σου να περάσεις πολλές ξηρές και θάλασσες για να φτάσεις, μετά από πολλούς μήνες, στην Ασία και να αρχίσεις πόλεμο με λαούς, που είναι πολύ ισχυροί. Όμως, εδώ η Μακεδονία μας τι θα απογίνει; Ποιος θα την κυβερνά όσον καιρό εσύ θα πολεμάς στις μακρινές χώρες; Μήπως οι βόρειοι γείτονές μας βρουν ευκαιρία να μας  επιτεθούν; Και η μητέρα σου, η Ολυμπιάδα, τι θα απογίνει μακριά από σένα, που σε λατρεύει και δεν έχει άλλο παιδί;
Για όλα αυτά ανησυχώ και σε παρακαλώ να προσέχεις, πρώτα τον αυτό σου και μετά τους στρατιώτες σου. Τελειώνοντας, θέλω να σου πω ότι όλοι εμείς οι Μακεδόνες προσευχόμαστε στους θεούς μας να είσαι εσύ, ο Βασιλιάς μας, καλά αλλά και όλοι οι στρατιώτες σου και να επιστρέψετε γρήγορα στην πατρίδα νικητές!!!
                                                 Σε προσκυνώ
                                               Θάνος


 ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΜΑΡΙΑ ΚΑΛΛΑΣ
Καλησπέρα κυρία Κάλλας, θα ήθελα να σας ρωτήσω αν θα μπορούσα να σας πάρω μια συνέντευξη.
-  Θα μπορούσατε να μας πείτε λίγα λόγια για τα παιδικά σας χρόνια εδώ στην Ελλάδα;
-  Τα παιδικά μου χρόνια ήταν δύσκολα γιατί μεγάλωσα τον καιρό που οι Γερμανοί ήταν εδώ στην Ελλάδα και δεν είχαμε πολύ φαγητό να φάμε. Εγώ τραγουδούσα για να έχουμε χρήματα.
- Πώς νιώσατε την αλλαγή όταν πήγατε μαζί με την οικογένειά σας στην Αμερική;
-  Πιστεύω πως για εμένα δεν ήταν κάτι κακό ή λυπητερό, άλλωστε το κάναμε για μία καλύτερη ζωή.
-  Τα πρώτα χρόνια της καριέρας σας, είχατε πολύ άγχος όταν τραγουδούσατε για παράδειγμα στην Αρένα της Βερόνα, με τόσο κοινό;
-  Πραγματικά είχα τόσο πολύ άγχος, γιατί όλοι μέσα στο θέατρο κοιτούσαν εμένα και φοβόμουν μήπως κάνω κάποιο λάθος στη φωνή αλλά εκεί πάνω στη σκηνή ήταν τόσο ωραία!
-  Πώς αισθανθήκατε όταν ο μουσικόφιλος Τζοβάνι Μπατίστα Μενεγκίνι σας ζήτησε να τον παντρευτείτε;
-  Ήταν αρκετά δύσκολο για εμένα να δεχτώ διότι όπως ξέρετε ήταν αρκετά μεγάλος σε σχέση με εμένα, αλλά τελικά δέχτηκα.
-  Πως ήταν που βρισκόσασταν μαζί με τον κύριο Μενεγκίνι στο πλοίο του Αριστοτέλη Ωνάση με το όνομα ‘’Χριστίνα’’, το πιο πολυτελές πλοίο εκείνης της εποχής;
-  Εκείνο το πλοίο ήταν ένα αληθινό θαύμα! Ήταν το πιο όμορφο και πολυτελές πλοίο που έχω μπει ποτέ!
-  Πως νιώσατε όταν ο κύριος Ωνάσης παντρεύτηκε την χήρα γυναίκα του πρώην Αμερικανού προέδρου Τζάκυ Κεννέντυ,;
-  Ήμουν πολύ στενοχωρημένη εκείνες τις μέρες και η αλήθεια είναι πως δεν το ξεπέρασα ποτέ.
- Σας άρεσε που ζούσατε μες στην πολυτέλεια, που μένατε σε μεγάλα κάστρα και ωραίες βίλες;
-  Ναι,  μου άρεσε πολύ αυτό.  Ήμουν μες στις ανέσεις και ότι ήθελα το έπαιρνα μα ένιωθα ότι κάτι μου έλειπε...
-  Αν θα αλλάζατε κάτι από τη ζωή σας τι θα ήταν αυτό;
-  Όπως είπα και πριν, ένιωθα πως κάτι μου έλειπε και αυτό ήταν τα παιδιά. Αν θα άλλαζα κάτι αυτό θα ήταν να έχω μια μεγάλη οικογένεια.
-  Κατά την γνώμη σας είναι λίγο ή πολύ δύσκολο να γίνει κάποιος τραγουδιστής ή τραγουδίστρια όπερας;
-  Ναι πιστεύω πως είναι αρκετά δύσκολο και για όποιον έχει καλή φωνή και για κάποιον δεν έχει τόσο καλή φωνή. 
-  Αν σας έλεγε κάποιος να διαλέξετε ανάμεσα σε μια ζωή όπως ήταν η δική σας μέχρι τώρα και σε μια απλή, ήσυχη ζωή, πίσω απ’ τις κάμερες με μια οικογένεια τι θα διαλέγατε;
-  Μα το δεύτερο φυσικά!
-  Σας ευχαριστώ πολύ κ. Κάλλας, για τον χρόνο σας, για τη συνεργασία  και κυρίως για τις ωραίες απαντήσεις σας.
Βάγια

Ένα ιστορικό πρόσωπο
Χμμμ... αν είχα μια χρονομηχανή θα ταξίδευα ...  πίσω ... στο 1900 και θα γνώριζα ...α:! Τον Γκράχαμ Μπελ! Ναι! Αυτό θα κάνω!

Έτσι γύρισα τη ρόδα της χρονομηχανής και ψιθύρισα: «Πήγαινέ με πίσω στο 1900, στο σπίτι του Γκράχαμ Μπελ».   Και τσουπ. Χωρίς να το καταλάβω έφτασα! Ο κ.
Μπελ καθόταν σε μια πολυθρόνα.
- Καλή σας μέρα κ. Μπελ! Του είπα.
-  Ω! Καλή μου, με τρόμαξες! Ε..έλα, έλα κάτσε!
-  Αναστασία με λένε είπα,  ντροπαλά.
- Μάλιστα, Αναστασία, και τι σε φέρνει στα μέρη μας;
-  Μια χρονομηχανή με έφερε εδώ για να σας γνωρίσω καλύτερα. Τι θα λέγατε να σας πάρω μια συνέντευξη;
- Ω!  Ευχαρίστως!
- Ωραία, λοιπόν. Ερώτηση πρώτη: Πότε και πού γεννηθήκατε;
-  Λοιπόν γεννήθηκα στο Εδιμβούργο της Σκωτίας, στις 3 Μαρτίου του 1847
-  Δηλαδή είστε ....53 χρονών;
-  Ναι, καλέ, ... είμαι νεότατος.
- Χαχαχα . Πάμε την δεύτερη ερώτηση. Λοιπόν ... υπήρχε κάποια μεγάλη αλλαγή στη ζωή  σας που σας στιγμάτισε;
- Φυσικά. Όταν πέθαναν οι δυο αδερφοί μου από μια σοβαρή ασθένεια, την φυματίωση, και όταν χρειάστηκε να μεταναστεύσω  με την οικογένεια μου σστον Καναδά.
-  Και για ποιο λόγο μεταναστεύσατε;
- Διότι οι γονείς μου ανησυχούσαν για τη δική μου υγεία και έτσι φύγαμε. Το 1870, όταν ήμουν ...23 χρονών  εγκατασταθήκαμε στο Μπράντφορντ του Οντάριο.
- Θα θέλατε να μιλήσετε σχετικά με την εφεύρεσή σας;
-  Εννοείται. Λοιπόν η εφεύρεσή μου είναι μια συσκευή για τη μετάδοση φωνής η άλλων ήχων τηλεγραφικώς με τη χρήση ηλεκτρικών παλμών της ίδιας μορφής με τις ταλαντώσεις του αέρα οι οποίες ακολουθούν τη μετάδοση φωνής ή άλλων ήχων.
-  Πώς ονομάσατε την εφεύρεσή σας;
-  Την ονόμασα τηλέφωνο.
-  Γιατί την ονομάσατε έτσι;
- Καταρχάς είναι μια σύνθετη λέξη. Αποτελείται από τις λέξεις το τηλεμεταφορά  και φωνή. Ουσιαστικά τηλεμεταφοροφωνή την ονόμασα. Όμως μου φάνηκε μεγάλη και έτσι σκέφτηκα πως χρειαζόμουν μια μικρότερη λέξη που να συνδυάζει αυτές τις δύο. Έτσι την ονόμασα τηλέφωνο.
- Θα βοηθήσει πολύ την ανθρωπότητα στα επόμενα χρόνια. Μάλιστα, πιστεύω πως θα εξελιχθεί πολύ!
 Πήγε κάτι στραβά στο κατάθεση της ευρεσιτεχνίας  σας;

-  Μμμ.. την ίδια μέρα, μαζί με εμένα, είχε καταθέσει αίτηση για παρόμοιο δίπλωμα ο Αμερικανός φυσικός Ελίσα Γκρέυ
-  Τι συνέβη τελικά;
-  Λοιπόν, το συγκεκριμένο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας παραχωρήθηκε στον Γκρέυ, αλλά η πατρότητα του τηλεφώνου σε μένα.
-  Θα θέλατε να μας μιλήσετε για την εταιρεία σας;
-  Ναι. Λοιπόν την εταιρεία μου την ίδρυσα το 1877 και την ονόμασα «Bell company».
-  Είχε κάτι το ξεχωριστό;
-  Ναι. Ήταν η πρώτη μεγάλη τηλεφωνική εταιρεία στον κόσμο.
-  Σας πρόσφερε κάτι ξεχωριστό;
-  Ναι, κάτι πολύ ξεχωριστό. Την ίδια χρονιά, το 1877, παντρεύτηκα την εκλεκτή της καρδιάς μου, την κωφάλαλη μαθήτριά μου Μέημπελ Χιούμπαρντ, η οποία ήταν δέκα χρόνια μικρότερή μου. Μαζί αποκτήσαμε τέσσερα παιδιά.
-  Σας ευχαριστώ κ. Μπελ. Ήταν χαρά μου που επικοινώνησα μαζί σας.
- Η χαρά ήταν δική μου.
Προχώρησα προς την χρονομηχανή και σκέφτηκα πώς ήταν η καλύτερη συνέντευξη που πήρα.
Αναστασία

Συνέντευξη με την Τζέιν Όστεν
Ελισάβετ: Κυρία Όστεν πότε γράψατε το πρώτο σας μυθιστόρημα;
Κ. Όστεν: Άρχισα να γράφω από πολύ μικρή. Τα μεγάλα μου μυθιστορήματα τα έγραψα από το 1795 έως το 1799΄
Ελισάβετ.: Ποιος ήταν ο εκδότης σας;
ΟΣΤΕΝ: Κανείς. Επειδή ήμουν γυναίκα συγγραφέας δεν δέχτηκε κανείς να το εκδώσει. Μόνο όταν πλήρωσα όλα τα έξοδα, εκδόθηκαν τα  βιβλία μου.
Ελισάβετ: Πώς δέχτηκε το κοινό το βιβλίο Περηφάνια και Προκατάληψη»;
ΌΣΤΙΝ: Έγινε τεράστια επιτυχία.
Ελισάβετ.

Συνέντευξη με τον Τζον Λένον
- Γεια σας. Είμαι η Διονυσία και είμαι πολύ χαρούμενη που σας έχουμε σήμερα εδώ.
- Καλησπέρα σας και ευχαριστώ που με καλέσατε στην εκπομπή σας.
- Λοιπόν, κύριε Λένον, πώς σας έρχεται η έμπνευση για να γράφετε αυτά ταυπέροχα τραγούδια σας, όπως το Imagine.
- Σκέφτομαι πώς θα ήταν ο κόσμος αν δεν υπήρχαν πόλεμοι, φτώχια, αν δεν μας ένοιαζε άμα είμαστε μαύροι ή λευκοί, αν όλοι είμαστε ίσοι.
- Μάλιστα κύριε Λένον, πολύ ωραία τα λόγια σας. Πώς νιώθετε που είστε μέλος του συγκροτήματος Beatles;
- Μου αρέσει πολύ που είμαι μέλος αυτού του συγκροτήματος, γιατί γράφουμε και τραγουδάμε ωραία τραγούδια. Ο κόσμος μας αγαπάει και μας θαυμάζει. Ακόμα έχει δημιουργηθεί ένα κίνημα που ονομάζεται beatlemania.
-   Κάτι ακόμα θα σας ρωτήσω. Έχετε κάποιον σκοπό στη ζωή σας;
-   Ναι έχω ένα σκοπό. Ο σκοπός μου είναι να είμαι ένας ευτυχισμένος άνθρωπος. Γι αυτό και όταν με ρώτησε η δασκάλα μου στο δημοτικό τι θέλω να γίνω , εγώ της απάντησα πως θέλω να γίνω ένας ευτυχισμένος άνθρωπος.
-  Πολύ ωραία! Υπάρχει κάτι άλλο που θα θέλατε να μου πείτε;
-  Θα ήθελα να συνεχίσω να γράφω τραγούδια και ο κόσμος να τα ακούει και να τα θαυμάζει.
-  Τέλεια! Σας ευχαριστούμε που ήρθατε εδώ και που μας μιλήσατε για τον εαυτό σας. Εύχομαι να ξανάρθετε, γιατί ήταν πολύ ωραία.!
- Εγώ σας ευχαριστώ που με καλέσατε και πολύ θα χαρώ να ξαναέρθω. Γεια σας.
-  Γεια σας.
Διονυσία 

   
 Αγαπητέ Βολφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ
 Θα ήθελα να σας στείλω αυτό το γράμμα για να σας εκδηλώσω το θαυμασμό μου για τα υπέροχα κομμάτια και φυσικά τις μεγάλες σε επιτυχία συγχορίες σας! όλα αυτά που έχετε κάνει είναι απίστευτα, το πιο απίστευτο για μένα είναι ότι ξεκινήσατε πολύ μικρός όλα αυτά. Επίσης γεννηθήκατε στις 27 Ιανουαρίου του 1756 που ήταν   η εποχή των ραγδαίων κοινωνικό – πολιτικές αλλαγές στην Ευρώπη. Το τελευταίο πράγμα που έχω να πω είναι ότι ξεκινήσατε όλα αυτά παρακολουθώντας την αδερφή σας που έκανε μαθήματα πιάνου.  Κλείνοντας αυτό το γράμμα έχω να σας πω πως για μένα είστε μοναδικός είδος σας και πάντα θα είστε ο αγαπημένος.
                                    Με εκτίμηση
                               Ελισάβετ
 Μαθαίνω για τον Μέγα Αλέξανδρο
Καθώς ξεφύλλιζα το αγαπημένο μου βιβλίο, που έλεγε για τα ιστορικά πρόσωπα που άλλαξαν τον κόσμο, το μάτι μου έπεσε σε μια σελίδα που έγραφε για το Μέγα Αλέξανδρο.
Ο Μέγας Αλέξανδρος ήταν γιος του Φίλιππου Β΄ και της Ολυμπιάδας. Ο πρώτος του παιδαγωγός ήταν συγγενής της μητέρας του και του δίδαξε την αρετή και τον άθλο. Την αγάπη προς τον Αχιλλέα και τη θεοσέβεια  του τη δίδαξε ο νηπιαγωγός του ο Λεωνίδας.
Στην ηλικία των 13 χρονών είχε την τιμή να σπουδάσει με έναν σπουδαίο δάσκαλο, τον Αριστοτέλη. Ένα ακόμα ιστορικό πρόσωπο που άλλαξε  τον κόσμο.

Εκείνο που θαύμασα στον Αλέξανδρο είναι ότι παρόλο που ήταν νέος, ήταν ένας πανέξυπνος και ριψοκίνδυνος στρατηγός.
Στα 20 του χρόνια μετά τη δολοφονία του πατέρα του ανέβηκε στο θρόνο και έτσι ξεκίνησε η πορεία του προς τη δόξα. Κατέκτησε την Ασία, την Αίγυπτο, την όαση του Σίβα και άλλες χώρες.
Έγραψα για τον Μέγα Αλέξανδρο, επειδή είναι ένα ιστορικό πρόσωπο, που όντως άλλαξε τον κόσμο, διαδίδοντας τον ελληνικό πολιτισμό σχεδόνπαντού.
ΜΑΡΙΑ

 Θεοί και Τιτάνες
Αν είχα την ευκαιρία να χρησιμοποιήσω μια χρονομηχανή θα πήγαινα αιώνες πίσω για να δω την μάχη που έδωσαν οι Θεοί του Ολύμπου με τους Τιτάνες.
Θα καθόμουν πάνω σε έναν πολύ ψηλό βράχο για να βλέπω τη μάχη καλύτερα.
Θα φορούσα και πανοπλία για να είμαι προστατευμένος. Θα έπαιρνα μαζί μου διάφορα τρόφιμα και λιχουδιές για όταν  πεινάσω.
Θέλω πάρα πολύ να δω την μάχη με τους Θεούς του Ολύμπου και τους Τιτάνες, γιατί όταν το λέγαμε στο σχολείο εγώ φανταζόμουν πως θα ήταν αυτή η δύσκολη μάχη.
Άμα μπορούσα να πάρω και εγώ μέρος στη μάχη θα ήμουν με τους Θεούς, γιατί είναι πιο ωραίο να είσαι καλός και να βοηθάς τους καλούς και όχι τους κακούς.
Θα ήθελα ακόμα να δω πώς είναι οι Θεοί του Ολύμπου και οι Τιτάνες. Εγώ πιστεύω ότι οι Τιτάνες θα ήταν τεράστιοι και μεγαλόσωμοι. Οι Θεοί θα ήταν  σαν ένας κανονικός άνθρωπος αλλά θα ήταν αρκετά δυνατοί με διάφορα όπλα. Τα όπλα τους θα ήταν διαφορετικά από των ανθρώπων για να κατορθώσουν να νικήσουν του Τιτάνες.
Αντώνης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου