ΟΝΟΜΑ:
.............................................................................
ΗΜΕΡ. .......................
ΑΣΚΗΣΕΙΣ
1. Ακούω και
γράφω:
....................................................................................................................................
....................................................................................................................................
....................................................................................................................................
....................................................................................................................................
....................................................................................................................................
....................................................................................................................................
....................................................................................................................................
2.
Γράφω σε ποια έγκλιση είναι τα ρήματα
των προτάσεων:
Διάβαζε
γρήγορα και θα παίξουμε μετά.
(................................ - ..............................)
Ο
δάσκαλος εξηγεί ώστε να καταλάβουν τα
παιδιά. (......................... - …..................) Τρέξτε γρήγορα,
έρχεται ο κυνηγός
(..................................-.................................)
Πλύνε
τα χέρια σου και κάθισε στο τραπέζι. (.............................. -
.............................)
3. Ξαναγράφω τις παρακάτω προτάσεις,
χρησιμοποιώντας τους τύπους των εγκλίσεων που λέει η παρένθεση (εσείς στην ΥΠ.
ΠΡ και εμείς στην ΟΡ.).
α) Δεν γράφουμε
γρήγορα. (οριστική ενεστώτα)
………………………………………………. . …….. (υποτακτ. Εξακολ. (Ενεστ.))
……………………………………………………… .(προστακτική εξακ. (Ενεστ.))
β) ………………………………………………… … (οριστική
ενεστώτα)
Να
καθαρίσετε το σπίτι (υποτακτ.
συνοπτ. (αορίστου))
…………………………………………..…. (προστακτική συνοπτ. (αορίστου))
γ) Ξεκινούμε νωρίς για το δάσος. (οριστική ενεστώτα)
…………………………………………………... (υποτακτ. συνοπτ. (αορίστ.))
…………………………………………………… (προστακτ. Συνοπτ.(αορίστου))
4. Συμπληρώνω τα
κενά με τον
κατάλληλο τύπο των επιθέτων
που είναι στην
παρένθεση.
Έχω
φίλους μου μόνο …………………………….. ανθρώπους. (ειλικρινής)
Ενημερώνομαι
από τα ……………………. μέσα για τον πόλεμο στη Γάζα. (διεθνής)
Σημαιοφόροι
γίνονται οι …………………….. μαθητές. (επιμελής)
Ο
καλός ύπνος βοηθάει να είναι …………….. ένα
παιδί. (υγιής)
Το
………………...….. αυτοκίνητο τράβηξε τα
βλέμματα των παιδιών. (πολυτελής)
Τρόμαξα
από τους ……………………….. ανέμους και την ……………………… βροχή . (θυελλώδης –
καταρρακτώδης)
Το
κυπαρίσσι και το έλατο είναι …………………..
φυτά ενώ ο πανσές …………………….. λουλούδι. (πολυετής – μονοετής)
Οι
πράξεις των …………………….. αριθμών είναι
δύσκολες. (συμμιγής)
5. Υπογραμμίζω
τα επιρρήματα των προτάσεων και τα γράφω στη στήλη που πρέπει:
Προχθές
πήγαμε εκδρομή στην παραλία. Ταξιδέψαμε οδικώς ως εκεί. Περπατήσαμε αργά δίπλα
στην παραλία. Εγώ ήμουν πίσω από τον μπαμπά, μπροστά από την μαμά και δίπλα από
το Γιάννη. Κοιτούσαμε, διαρκώς,
προσεχτικά τη θάλασσα μήπως δούμε κάποιο δελφίνι. Μια βάρκα προχωρούσε
γρήγορα και καμαρωτά πάνω στα κύματα.
Ξαφνικά ο ψαράς άρχισε το τραγούδι. Αργότερα καθίσαμε και φάγαμε ήσυχα στο
εστιατόριο. Συζητούσαμε πολιτισμένα. Ύστερα ο μπαμπά μας είπε ότι είναι η ώρα
να γυρίσουμε πίσω στο σπίτι.
6. Συμπληρώνω
τον πίνακα:
αριθμός
|
Απόλυτα
|
Αναλογικά
|
Τακτικά
|
Πολλαπλ/κά
|
2
|
|
|
|
|
4
|
|
|
|
|
5
|
|
|
|
|
9
|
|
|
|
|
7. Συμπληρώνω τα
κενά με το αριθμητικό της παρένθεσης στον τύπο που πρέπει.
Σε
......................... (9) μήνες η αδερφή μου θα αποκτήσει το …………..…..… (1)
μωράκι της και η γιαγιά μου που είναι ................................(90) χρονών, το …..…….…….. (3) δισέγγονο.
Ο
αθλητής με το νούμερο (7)
............................ έτρεξε πολύ γρήγορα και ήρθε (2)
............................. με διαφορά λίγων δευτερολέπτων από τον (1)
............................
Τα
μετάλλια δίνονται πάντα στους (3) .......................... πρώτους αθλητές.
Ο
αδερφός μου είναι ……………..…………………(23) ετών.
Οι
φόροι που πληρώνουμε σήμερα είναι ……………………. (4) από παλιότερα.
Ο Νίκος έχει τα ……………….(3) κιλά από την Ελένη.
Πρέπει
να γυμνάζεσαι …………………(2)
ώρα για να βγεις ………..…….. (1)
8. Συμπληρώνω τα
κενά με το ουσιαστικό της παρένθεσης στην κατάλληλη πτώση και στον κατάλληλο χρόνο:
Θα
συναντηθούμε στη διασταύρωση των ................... (οδός) Κίμωνος και
Ακροπόλεως.
Το
αυτοκίνητο έμεινε στη μέση της Εθνικής ..............................
(οδός)
Γράψε
έναν τίτλο για κάθε ……………………………..(παράγραφος)
Πρέπει
να βρούμε μια ……………….. (έξοδος ) για να βγούμε από το κτίριο.
Η
Σαχάρα είναι η μεγαλύτερη
……………….(έρημος)
Για
να έρθω σχολείο περνάω από τις
…………………..(οδός) Ακροπόλεως και Κίμωνος.
ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου